۱۳۹۹ دی ۸, دوشنبه

ترامپ پیش‌نویس قانون بسته حمایتی900 میلیارد دلاری ویژه پاندمی کرونا را امضا کرد

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شامگاه یکشنبه 27 دسامبر 2020 تحت فشار نمایندگان کنگره طرح جدید تشویقی 900 میلیارد دلاری برای رونق‌بخشی به اقتصاد ایالات متحده که طبق آن کمک‌هایی مالی به هر کدام از خانواده‌های آمریکایی و شرکت‌های کوچک آسیب دیده از کووید- 19 اختصاص داده می‌شود را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها ترامپ همچنین قانون تامین مالی آژانس‌های فدرال را امضا کرد که به موجب بیانیه صادره از کاخ سفید از وقوع تعطیلی شدید در بخش‌های دولتی جلوگیری می‌شود.

از سویی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا شنبه درباره «عواقب وخیم» تاخیر در امضای این طرح تشویقی اقتصادی از سوی ترامپ، هشدار داد.

ترامپ اما با تاخیر در امضای این بسته حمایتی مالی آن را در سایه‌ای از ابهام فرو برده و در همین راستا میلیون‌ها آمریکایی نگران عدم دستیابی‌شان به آن کمک‌ها و بیرون رانده شدن‌شان از منازل اجاره‌ای‌شان شدند. ترامپ اما از قانون‌گذاران خواست تا مبلغ چک‌های ارسالی به آمریکایی‌های خیلی ضعیف را از 600 دلار به 2000 دلار افزایش دهند.

ترامپ سه‌شنبه در اقدامی تعجب‌برانگیز علیه طرح تشویقی 900 میلیارد دلاری رونق‌بخشی به اقتصاد که پس از یک ماه رایزنی از سوی نمایندگان کنگره ارائه شده تهدید به استفاده از وتو کرد.

دونالد ترامپ که دوره ریاست‌ جمهوری‌اش تا 20 ژانویه به پایان خواهد رسید و کاخ سفید را ترک خواهد کرد به طور ویژه‌ای از اختصاص چک 600 دلاری به هر فرد با درآمد کمتر از 75هزار دلار در سال یا برای زوجین با مجموع درآمد سالانه 150هزار دلار، انتقاد کرد.

این طرح حمایت مالی از سوی نمایندگان کنگره آمریکا و با هدف کمک به شرکت‌ها و افرادی که در سایه پاندمی کرونا با سختی‌های معیشتی و مشکلات مالی مواجه هستند، ارائه شد.

ترامپ پیشتر در بیانیه‌ای ضبط شده در کاخ سفید که در توئیتر نیز منتشر شده اعلام کرد که او در صورت عدم انجام تعدیل‌هایی بر متن این پیش‌نویس آن را امضا نخواهد کرد.

ترامپ افزود که «از کنگره می‌خواهم تا ضمن تعدیل این قانون، این مبلغ خیلی کم مسخره برانگیز 600 دلاری را به 2000 دلاری یا 4000 دلاری برای زوج‌ها افزایش دهند».


ت