۱۳۹۹ آبان ۲۶, دوشنبه

درخواست‌های فزاینده جمهوری‌خواهان از ترامپ برای قبول آغاز انتقال قدرت به جو بایدن

 

درحالیکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا هنوزبه شکست خود درانتخابات اعتراف نكرده است، درخواست‌های فزاینده‌ای ازسوی اعضا ورهبران حزب جمهوری‌ خواه برای قبول شکست و آغاز انتقال قدرت به جو بایدن همچنان ادامه دارد.

برخی از شخصیت‌های برجسته از اعضای جمهوری‌خواه که دارای پست‌های مهمی در ایالات متحده مانند اعضای مجلس سنا یا فرمانداران ایالت‌ها و مقامات سابق کاخ سفید همه از ترامپ خواستند که به صورت مسالمت‌آمیز قدرت را ترک کند.

جیمز لانکفورد، سناتور ایالت اوکلاهما در مجلس سنا گفت: «دسترسی به گزارش‌های اطلاعاتی روزانه ریاست جمهوری یکی از حقوق اولیه نامزد ریاست جمهوری پس از پیروزی در انتخابات است و بایدن هم باید آنها را دریافت کند».

بایدن رئیس جمهور آمریکاست

مایک دیواین ، فرماندار ایالت اوهایو نیز گفت: «بر اساس آنچه که تاکنون می‌دانیم مشخص شده که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب است و مهم است که انتقال طبیعی قدرت آغاز شود».

مک دیواینپ

آسا هاچینسون فرماندار ایالت آرکانزاس نیز در این باره گفت: «بسیار مهم است که بایدن باید به گزارش‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که او برای انجام وظیفه‌اش آماده است. در دوران انتقال قدرت دشمنان ما فرصت بهره‌داری را دارند لذا ما می‌خواهیم از انتقال مسالمت‌آمیز و آرام قدرت اطمینان حاصل کنیم».

ترامپ در انتخابات شکست خورد

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از رهبران جمهوری‌خواه خواست تا برای رأی دهندگان توضیح دهند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد، حتی اگر هنوز تسلیم نشده است».

جان بولتن با شرکت در برنامه «ذی ویس» که از کانال تلویزیونی آی.بی سی، پخش می‌شود، از او سئوال شد که چه کاری می توان انجام داد تا رای دهندگان ترامپ را متقاعد کنیم که جو بایدن برنده انتخابات قانونی و عادلانه شده و او رئیس جمهوری منتخب است؟ بولتن جواب داد :« من فکر می‌کنم برای رهبران جمهوری خواه بسیار مهم است که به رأی دهندگان توضیح دهند که ترامپ در واقع در انتخابات شکست خورده و ادعاهای او در مورد تقلب در انتخابات بی اساس است چون رای‌دهندگان ما آنقدر احمق نیستند که دموکرات‌ها فکر می‌کنند».

جان بولتن

او افزود:« واقعیت این است که ما در تمام ایالت‌های بزرگ شاهد دادخواهی ترامپ بوده‌ایم. این دادخواهی انجام شد و مشخص شد که او در همه آنها شکست خورده است».

بولتون با اشاره به اینکه تاکنون هیچ شواهد قانع کننده‌ای از سوی کارزار انتخاباتی ترامپ مبنی بر وجود تقلب یا تخلف در روند انتخابات ارائه نشده ، افزود: «روشن و واضح است که هیچ مدرکی وجود ندارد».

دونالد ترامپ روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که در این انتخابات به نفع بایدن تقلب شده است. او در توئیتی بدون نام بردن از رقیب دمکرات خود نوشت: «او برد زیرا در انتخابات تقلب شد».

ترامپ افزود: «اجازه نظارت به ناظران آراء داده نشد، آراء از سوی دومینیون، یک شرکت خصوصی متعلق به چپ افراطی، دارای سوءشهرت و تجهیزات داغان که حتی تگزاس آن‌ها را قبول نکرد (که من با آراء بالا آن‌جا برنده شدم)، جمع‌بندی شد».

ترامپ اما بار و دقیقا دو ساعت بعد توئیت دیگری منتشر کرد و نوشت: «انتخابات ربوده شده. ما برنده‌ می‌شویم».