۱۳۹۹ آبان ۱۲, دوشنبه

اسامی ۱۷تن دیگر از شهیدان قیام آبان؛ تا کنون اسامی ۸۲۸تن از شهیدان قیام منتشر شده است

                     شورای ملی مقاومت ایران

اسامی ۱۷تن دیگر از شهیدان قیام آبان

    تا کنون اسامی ۸۲۸تن از شهیدان قیام منتشر شده است

خانم مریم رجوی: فراخوان بین المللی برای ارجاع پرونده قیام آبان به شورای امنیت

تشکیل هیات تحقیق بین المللی بازدید از زندانهای رژیم و اقدام فوری برای آزادی زندانیان قیام

در آستانه اولین سالگرد قیام سراسری مردم ایران در آبان‌ماه ۱۳۹۸ سازمان مجاهدین خلق ایران امروز اسامی ۱۷تن دیگر از شهیدان قیام را که در استانهای خوزستان و فارس و اصفهان و البرز بدست نیروهای سرکوبگر به شهادت رسیدند منتشر کرد. به این ترتیب تا کنون مشخصات ۸۲۸تن از شهیدان قیام آبان و محل شهادت آنها منتشر شده است. یک سال پیش مقاومت ایران در ۲۴ آذر۱۳۹۸ اعلام کرد شمار شهیدان آبان بیش از ۱۵۰۰نفر است.

برغم گذشت یکسال از قیام و برغم درخواستهای گسترده داخلی و بین المللی، رژیم آخوندی در وحشت از عواقب جنایت علیه بشریت، کماکان از اعلام شمار و اسامی شهیدان و چگونگی شهادت و محل دفن آنهاخودداری می کند. از سوی دیگر بسیاری از جوانان دستگیر شده همچنان در بحبوحة همه گیری کرونا در زندانهای این رژیم به سر می برند و برای گرفتن اعترافات اجباری و شرکت در شوهای تلویزیونی تحت شکنجه و فشار هستند. شهید نوید افکاری و برادرانش هر چند که در مهر۹۷ دستگیر شده بودند نمونه بسیار گویایی از همین حقیقت است واقعیت هولناکی که گزارش۱۲شهریور۹۹ عفو بین الملل بخشهایی از آن را بر ملا کرده است. شماری از این زندانیان هم اکنون در معرض اعدام قرار دارند.

کشتار آبان گذشته بدون تردید جنایت علیه بشریت محسوب میشود و شکنجه و آزار و اعدام زندانیان قیام، استمرار جنایت علیه بشریت است.

خانم مریم رجوی، رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت: رژیم آخوندها سکوت و بی عملی در مقابل جنایت بزرگ قرن بیست و یکم را چراغ سبز برای ادامه و تشدید جنایت تلقی میکند. وی بار دیگر شورای امنیت، دبیرکل، شورا و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و همچنین اتحادیه اروپا را به تشکیل هیات تحقیق بین المللی، بازدید از زندانهای رژیم و اقدام فوری برای آزادی زندانیان قیام فراخواند و خواهان ارجاع پرونده قیام آبان به شورای امنیت ملل متحد گردید.

اسامی ۱۷ شهید قیام آبان ۹۸

۱- محمد دیبانی کلایه-اصفهان

۲- دانیال محمدی-اصفهان

۳-مسعود محمدی -اصفهان

۴-افشین عباسی-اصفهان

۵-محمد تمیمی-اهواز

۶- احمد رسولی- بهبهان

۷-بهمن شاهیوند- بهبهان

۸-سعید پیوندان- بهبهان

۹-عبدالحمید ستاریان - بهبهان

۱۰-محسن کاکاوند- بهبهان

۱۱- علیرضا اسدی خواه - بهبهان

۱۲- مهسا رزمی-شیراز

۱۳-فردین کشاورز-نورآباد ممسنی

۱۴-علیرضا اشرف -نورآباد ممسنی

۱۵-علی سعادتمند-نورآباد ممسنی

۱۶-میثم احمدی-فردیس کرج

۱۷-محمد حسین قائمی-مسجد سلیمان

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲ آبان ۱۳۹۹ (۲ نوامبر ۲۰۲۰)

فهرست اسامی ۸۲۸ شهید قیام آبان ۱۳۹۸