۱۳۹۹ آذر ۲, یکشنبه

وزیر خارجه سعودی: بایدن سیاستی را دنبال خواهد کرد که به ثبات منطقه کمک ‌می‌کند

 

شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی روز یکشنبه 22 نوامبر گفت که او اطمینان دارد دولت بعدی ایالات متحده به ریاست جو بایدن سیاست‌هایی را دنبال می کند که به ثبات منطقه کمک خواهد کرد.


اوافزود،هرگونه گفت‌وگوبا دولت آینده ایالات متحده آمریکا منجربهمکاری قوی خواهد  شد.

وزیر خارجه سعودی در حاشیه نشست مجموعه کشورهای گروه بیست «G20» که به میزبانی کشورش به صورت مجازی برگزار شد، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفت:«اطمینان دارم دولت بایدن سیاست‌هایی را دنبال خواهد کرد که به نفع ثبات و استقرار منطقه است».

او افزود:«فکر می‌کنم هر بحث یا مناقشه‌ای که ریاض با دولت بعدی اایالات متحده انجام دهد، در نهایت به همکاری قوی میان دو کشور منجر خواهد شد».

شبه نظامیان حوثی و ایران

شاهزاده فیصل بن فرحان با تاکید بر تاریخ 75 ساله «همکاری دفاعی» بسیار قوی میان سعودی و آمریکا گفت، انتظار دارد این همکاری ادامه یابد.

او افزود:«كاملاً مناسب و منطقی است كه ایالات متحده گروه حوثی‌های یمن متحد رژیم ایران را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی در فهرست گروههای تروریستی قرار دهد».

وزیر خارجه سعودی افزود: « همه می‌دانند كه بخش عمده‌ای از اسلحه شبه نظامیان حوثی و بخش عمده ای از ایدئولوژی آنها از ایران تامین می‌شود بنابراین آنها قطعاً یک سازمان تروریستی هستند كه از خارج حمایت می‌شوند».

گزارش‌های رسانه‌ای پیش از این گزارش داده بودند كه ایالات متحده آمریکا قصد دارد شبه نظامیان حوثی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

واشنگتن در طول سال‌های گذشته همواره تاکید کرده که شواهدی در دست دارد که ثابت مى‌كند رژیم تهران از شبه نظامیان کودتاگر حوثی حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند.

گفتنی است که ارتش آمریکا طی سال‌های گذشته چند بار محموله‌های اسلحه قاچاق شده از سوی سپاه پاسداران به شبه نظامیان حوثی را در آب‌های بین المللی توقیف و آن را مصادره کرده است.