۱۳۹۹ آذر ۲, یکشنبه

تاکید رهبران 20 اقتصاد بزرگ جهان بر توزیع عادلانه واکسن کرونا

رهبران 20 اقتصاد بزرگ جهان روز یکشنبه 22 نوامبر در پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس «گروه 20» درریاض بر توزیع عادلانه واکسن کرونا برهمه کشورهای جهان تاکید کردند.

رهبران «G20» در پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست خود در ریاض تاکید کردند: «ما برای اطمینان کامل از توزیع عادلانه واکسن‌ کرونا با قیمت مناسب و مقرون به صرفه برای همه کشورها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد».

شرکت کنندگان در اجلاس G20 طی ساعت‌های گذشته در باره بیماری همه گیری کرونا و تأثیرات منفی آن بر اقتصاد جهانی بحث و گفت‌وگو کردند

پادشاهی سعودی که میزبان این اجلاس است، بر ضرورت آماده سازی و فراهم کردن شرایط برای رویارویی با همه اپیدمی‌ها در آینده تأکید کرد.

انتظار می رود که بیانیه پایانی اجلاس که امروز یکشنبه، رهبران 20 اقتصاد بزرگ جهان برای تأمین مالی توزیع عادلانه واکسن‌ها و داروها و آزمایشات در سراسر جهان متعهد خواهند شد تا کشورهای فقیر و محروم بتوانند از شیوع بیماری « COVID-19» جلوگیری کنند.

رهبران گروه 20 در پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس خود علاوه بر توزیع عادلانه واکسن به کشورهای جهان، متعهد شدند که برای کاهش بار سنگین بدهی‎های کشورهای فقیر نیز تلاش کنند.

به گزارش رویترز ، رهبران در این پیش نویس گفتند: «ما برای اطمینان کامل از توزیع عادلانه واکسن‌ کرونا با قیمت مناسب و مقرون به صرفه برای همه کشورها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد تا همه کشورها به ویژه کشورهای فقیر بتوانند به این واکسن دسترسی پیدا کنند».