۱۳۹۹ آبان ۲۶, دوشنبه

داود اوغلو: به جای استعفای داماد اردوغان بهتر بود كه همه حکومت استعفا می‌داد

 

احمد داود اوغلو،نخست وزیرپیشین ترکیه  وذئیس حزب آینده ترکیه باانتقاد ازعمل کرد بیرات البیرق» داماد رئیس جمهوری ترکیه و وزیر دارایی و خزانه داری سابق، گفت استعفای اوازهمه جنبه‌ها بهتر ازبقای اوبر این پست است اما بهتربود که همه حکومت شجاعانه جلوی مردم ترکیه استعفا بدهد.

داوود اغلو در صفحه اینستگرام خود از نحوه استعفای البیرق داماد اردوغان در شبکه‌های اجتماعی آن را اعلام کرد، گفت، این روش استعفا به روشی جدید برای تعامل و برخورد با مشکلات سیاسی و اقتصادی در کشور تبدیل شده است، هدف آنها از چنین استعفاهایی آخاذی سیاسی و یک تغییر تاکتیک در عملکرد خودشان است. بهتر بود کل دولت در پیشگاه مردم و از جلوی رسانه‌های رسمی به صورت شجاعانه استعفا می داد نه اینکه برخی افراد از طریق رسانه‌های اجتماعی استعفای خود را اعلام کنند.

داوود اغلو افزود: «شما می دانید كه مشكل چیست؟ این افراد باعث رنج و درد بسیاری برای مردم شدند و هر كسی كه به مردم آسیب برساند عاقبت خوبی نخواهد داشت. البیرق در پایان استعفای خود نوشته که «خداوند برای همه ما خیر عطاء قرماید»، شاید او می‌خواهد به سناریوهای فاجعه بار آینده خبر دهد. اما من به او می‌گویم کنارگیری و استعفای تو از همه نظر برای این کشور خیر است».

داوود اوغلو گفت: «آنها مخالفان را از دسترسی به رسانه‌ها منع می‌کنند. آنها با همه کانال‌های تلویزیونی ارتباط برقرار می کنند و آنها را تحت فشار قرار می دهند تا از مصاحبه با اعضای حزب ما یا مهمانی آنها برای برنامه جلوگیری کنند. آیا این همان دمکراسی است که آنها از آن صحبت می کنند؟».

داوود اغلو و اردوغان

رئیس حزب آینده ترکیه و نخست وزیر پیشین این کشور گفت: «از اردوغان که خود را در کاخ محبوس کرده و از درد و رنج و غم این ملت دور شده تا دیگر اعضای حکومت او همه امروز شاهد گسترش نفوذ و محبوبیت حزب ما در میان مردم ترکیه و کاهش محبوبیت آنها هستند».