۱۳۹۹ آبان ۱۲, دوشنبه

قرنطینه مدیر سازمان جهانی بهداشت در پی ارتباطش با فرد مبتلا به کرونا

 

خبرگزاری فرانس پرس بامداد دوشنبه 2 نوامبر 2020 از قرنطینه شدن تیدروس آدهانوم گیبریسوس، مدیر سازمان جهانی بهداشت در پی ارتباط او با یکی از افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا، خبر داد.


از سویی تیدروس آدهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت در توئیتی اعلام کرد که حالش خوب است و علائم بیماری را نشان نداده اما علی‌رغم آن تا چند روز خود را در منزل قرنطینه می‌کند.

مدیر سازمان جهانی بهداشت در این‌باره گفت که او به علت ارتباط با فردی که نتیجه تست کووید -19 او مثبت تشخیص داده شده در قرنطینه به سر می‌برد.

تیدروس آدهانوم گفت:« حالم خوب است و علائمی نشان ندادم اما طبق پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت تا چند روز در قرنطینه خانگی خواهم ماند و از منزل کار را ادامه خواهم داد».

او در توئیت دیگری افزود «ضروری است که به تدابیر بهداشتی اتخاذ شده پایبند شویم، این‌گونه می‌توان زنجیرهای پاندمی کرونا را از هم گسسته، تاثیرهای ویروس را کاهش داده و از ساختارهای بهداشتی محافظت کرد».

او در پایان گفت:« من و همکارانم در سازمان جهانی بهداشت به همکاری با شرکاء برای نجات جان ها و محافظت از افراد آسیب‌پذیر ادامه خواهیم داد».

شایان ذکر است از زمان اولین انتشار ویروس کرونا در اواخر سال 2019 در ووهان چین تاکنون علی‌رغم تلاش سازمان جهانی بهداشت و کشورهای جهان برای یافتن راهکاری جهت مهار پاندمی کرونا شمار فوتی‌های مبتلا به ویروس جدید کرونا به نزدیک به 1.2 میلیون نفر رسیده و شمار مبتلایان از مرز 46 میلیون نفر در جهان گذشته است.