۱۳۹۹ آبان ۲۰, سه‌شنبه

تاکید جو بایدن بر عملیاتی کردن طرح مقابله با کرونا بلافاصله پس از ادای سوگند

 

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا دوشنبه 9 نوامبر 2020 پس از اعلام تشکیل تیم مشاورانش برای مقابله با پاندمی کرونا و بیان‌ این‌که « برای از بین بردن کرونا باید متحد شویم» تاکید کرد که طرح او برای مقابله با ویروس جدید کرونا مستقیما پس از ادای سوگند توسط او عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها جو بایدن رئیس جمهوری جدید ایالات متحده دوشنبه طی نشستی با تیم پزشکی انتقالی‌اش از تشکیل شورای مشاوران کاخ سفید برای مقابله با کووید - 19 خبر داد و گفت:« پس از دست‌یابی به واکسنی برای کرونا آن را به طور عادلانه توزیع خواهیم کرد».

رئیس جمهوری جدید آمریکا با بیان این‌که «برای شکست دادن کرونا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد» تاکید کرد که نحوه درمان کرونا باید از موافقت متخصصان و دانشمندان برخوردار باشد.

او ضمن اشاره به این‌که با زدن ماسک می‌توان جان هزاران نفر را نجات داد، افزود «‌می‌خواهیم به زندگی طبیعی‌مان بازگردیم».

تیم کاری ویژه مقابله با ویروس کرونا متشکل از 13 متخصص است. این گروه شامل تعدادی از پزشکان و متخصصان بهداشت و با هدف دستیابی به روشی مبتنی بر علم برای مقابله با کرونا تشکیل شده است.

آن طور که روزنامه «واشنگتن پست» نقل کرده تیم مشاوران بهداشت و درمان جو بایدن برای مقابله با کرونا دارای 3 رئیس خواهد بود که شامل ویوک مورتی جراح کل ایالات متحده در دوره باراک اوباما، دیوید کیسلر رئیس اداره غذا و داروی آمریکا و مارسیلا نونیز اسمیت مشارکت کننده در پژوهش‌های عدالت بهداشتی در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل هستند.

سخنگوی جو بایدن روز گذشته اعلام کرد که مشاوران بهداشت رئیس جمهوری منتخب گفتگوهایی را با مسئولان اجرایی برای تولید دارو در چارچوب طرح دولت آمریکا برای تسریع در دستیابی به درمان احتمالی برای بیماری کووید - 19 آغاز کردند.

در همین راستا پیش‌بینی می‌شود رئیس جمهوری جدید آمریکا قانونی را برای تامین مالی کمپین تست همگانی ملی، استفاده اجباری از ماسک و همچنین ساخت تولیدات و تجهیزات پزشکی و بالطبع کار برای فراهم کردن واکسن مجانی برای همگان در آینده، به تصویب رساند.

این در حالی است که بنا به گزارش رویترز و همزمان با آغاز موج سوم پاندمی کرونا، ایالات متحده اکنون اولین کشوری است که از زمان آغاز پاندمی، شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آن از مرز 10 میلیون نفر گذشته است.

همچنین در 10 روز گذشته ایالات متحده آمریکا با ثبت نزدیک به یک میلیون مبتلای جدید به کرونا بالاترین میانگین روزانه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است.