۱۳۹۹ آبان ۲۸, چهارشنبه

رهبر حزب جمهوریخواه خلق : مردم گرسنه‌‌اند و اردوغان با 6 هواپیما به قبرس سفر می‌کند

 

کمال قلیچدار رهبر برجسته حزب جمهوری‌‌خواه خلق که از مخالفان مشهور رجب طیب اردوغان است، روز سه‌شنبه با انتقاد از نحوه عملکرد رئیس جمهور ترکیه و متحد او «دولت بچلی» رهبر حزب راستگرای حرکت ملی (MHP) در سفر اخیر این دو به شمال قبرس به شدت انتقاد کرد.

قیلچدار اوغلو در سخنرانی خود برای فراکسیون پارلمانی حزب جمهوری‌خواه خلق با انتقاد از نحوه سفر اردوغان و متحد او گفت: «آنها برای تفریح به قبرس شمالی رفتند، حتی از آرامگاه سیاستمداران ترک در آنجا هم بازدید نکردند».

قلیچدار همچنین با انتقاد از سفر پر هزینه اردوغان به قبرس که با 6 هواپیما انجام شد گفت برغم بحران اقتصادی و نرخ بالای بیکاری در ترکیه ، آنها با شش هواپیما سفر می‌کنند یک هواپیما برای اردوغان ، دیگری برای باچلی، یکی برای هیئت همراه، و یکی هم برای وزیر خارجه‌اش و دو هواپیمای برا محافظت . آیا با این اسراف و هزینه سنگین، آیا به اوضاع معیشتی مردم ترکیه فکر کردید؟ آیا به وضعیت میلیون‌ها شهروند ترک که از پس‌ماندهای بازار غذای خود را تهیه می‌کنند، فکر کرده‌اید؟.

این مخالف برجسته همچنین از روند تحقیقات با اكرم امام اوغلو ، شهردار استانبول به دلیل مخالفتش با پروژه کانال استانبول انتقاد كرد و گفت: «آنها دستور می‌دهند در مورد این موضوعات بحث یا صحبت نكنیم. شهرداران باید در باره مسائلی که به منافع شهرها و مردم مربوط می‌شود، صحبت كنند. اگر آنها طبق ادعایشان می‌خواهند ساختار کلی دادگستری را اصلاح و تغییر دهند، باید از این چیزها شروع کنند».

رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه چند روز پیش نیز با انتقاد شدید از اردوغان او را به تضعیف قدرت دولت متهم کرد و گفت:«اردوغان دولت را مانند یک شركت خصوصی اداره می كند».

مخالفان ترکیه به ویژه حزب جمهوری خلق مدتهاست از عملکرد دولت اردوغان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مسئله آزادی‌ بیان و تلاش برای کنترل قوه قضائیه انتقاد می‌کنند.