۱۳۹۷ دی ۲۴, دوشنبه

سراسیمگی رژیم از اجلاس جهانی ورشو احضار کاردار لهستان در تهران و تهدید مضحک و توخالی به اقدام متقابل

وزارت خارجه حکومت آخوندی به کاردار لهستان:اگر لهستان اقدام جبرانی نکند، جمهوری اسلامی ناچار است به اقدامات متقابل دست بزند!
به دنبال سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق جواد ظریف شتاب‌زده به بغداد رفت.


حکومت آخوندی اعلام کرد در اعتراض به کنفرانس جهانی به میزبانی آمریکا و لهستان در ورشو، کاردار لهستان در تهران را (در غیاب سفیر این کشور) به وزارت خارجه فراخوانده است.
خبرگزاری سپاه پاسداران دراین‌باره نوشت: رئیس اداره اول شرق اروپای وزارت امور خارجه مراتب اعتراض رسمی نسبت به اقدام طرف لهستانی در همراهی با آمریکا برای برگزاری این کنفرانس را اعلام داشت و گفت: این‌یک حرکت خصمانه از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی است و انتظار می‌رود لهستان از همراهی با آمریکا در برگزاری این کنفرانس خودداری کند.
خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: رئیس اداره اول شرق اروپای وزارت امور خارجه با تأکید بر ضرورت اقدام جبرانی فوری دولت لهستان تأکید کرد: در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ناچار به اتخاذ اقدامات متقابل است.

در همین رسانه‌های حکومتی گزارش دادند، جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم، برای «خنثی‌سازی فتنه مایک پومپئو» وارد عراق شده است.
یک خبرگزاری رژیم نوشت: ظریف در حالی به عراق می‌رود که سه روز گذشته بغداد میزبان وزیر خارجه آمریکا بود. پومپئو که بدون اطلاع قبلی برای چند ساعت به عراق سفرکرده بود در دیدار با عادل عبد المهدی،‌نخست‌وزیر این کشور، از او خواست که فعالیت‌های شرکت‌های متعلق به جمهوری اسلامی در عراق را کاهش دهد.


دانایی فر، سفیر سابق رژیم در عراق نیز درباره سفر جواد ظریف به عراق گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها و برخی از بدخواهان جمهوری اسلامی اصرار دارند روابط اقتصادی کشورها ازجمله دولت بغداد با جمهوری اسلامی کاهش یا قطع شود، این سفر از اهمیت به سزایی برخوردار است.