۱۳۹۷ بهمن ۱۱, پنجشنبه

وزیر خارجه آمریکا: رژیم ایران تهدیدی برای جهان و آمریکا است


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا صبح امروز در مصاحبه با تلویزیون فاکس نیز گفت رژیم ایران تهدیدی برای جهان و آمریکا است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است، اما دولت قبلی آمریکا می‌خواست این رژیم در مسائل مربوط به خاورمیانه شریک شود. ما این را به‌طور بنیادین تغییر دادیم.
وی که با فاکس نیوز مصاحبه می‌کرد، افزود: رژیم ایران یک خطر واقعی است . آن‌ها مواد اتمی را غنی‌سازی می‌کنند و ظرفیتشان را بالابرده‌اند و برنامه موشکی‌شان را هم گسترش می‌دهند.
همین هفته قبل بود که آن‌ها تلاش کردند یک موشک که به فضا پرتاب می‌شد را تست کنند که یقیناً به آن‌ها در ارتقای برنامه موشکی‌شان کمک می‌کرد.
وزیر خارجه آمریکا افزود: دونالد ترامپ گفته است ما چنین وضعیتی را تحمل نمی‌کنیم و نمی‌گذاریم رژیم ایران یک کره شمالی دیگر بشود. ما سیاست‌هایی را تعیین کرده‌ایم که از این وضعیت جلوگیری می کند.

شایان ذکر است روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه اجلاسی در ورشو پایتخت لهستان به میزبانی آمریکا و لهستان برگزار می شود. مارک دوبوویتس مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها .... پیش از این در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز در باره اجلاس ورشو گفت:‌ این احساس را از کشورهای خلیج (فارس) و کشورهای سراسر جهان می‌گیرید که نگرانی عمیقی نسبت به آنچه به‌درستی وزیر خارجه پمپئو به آن فعالیت‌های ویرانگر و شرورانه جمهوری اسلامی می‌نامد، دارند. برای همین من انتظار دارم که ده‌ها کشور در لهستان حاضر شوند و در مورد این اعمال نابودکننده گفتگو کنند.
فکر می‌کنم این چیزی است که ضروری است و فکر می‌کنم حتی اروپایی‌ها که با خروج پرزیدنت ترامپ از توافق اتمی مخالف بودند می فهمند که رژیم جمهوری اسلامی را باید متوقف کرد.

اریک شاون از فاکس نیوز سئوال می کند: انتظاری که از این اجلاس دارید چیست اگر که اروپاییان نخواهند دست بردارند؟
مارک دوبوویتس: فکر می‌کنم اروپاییان هم واقعیت را تشخیص می‌دهند که گزینه کمی دارند فکر می‌کنم تنها نیاز به یک درک مشترک است که جدای از موضع آن‌ها برسر توافق اتمی فکر می‌کنم ده‌ها کشور ازجمله اروپاییان درک می‌کنند رژیم ایران درگیر سوءقصدها و حمایت از تروریسم و ساختن موشک‌های بالستیکی است که قادر به حمل کلاهک‌های اتمی ازجمله موشک‌های آی.سی.بی.ام برای هدف قرار دادن آمریکا و سایر کشورها می‌باشد، علاوه بر نقض وحشیانه حقوق بشر که در درون ایران انجام می‌شود.برای همین فکر می‌کنم درک جامع‌تری در میان ده‌ها کشور ازجمله اروپایی‌ها وجود دارد که به آن جنبه از فعالیت‌های شرورانه ایران باید به‌فوریت پاسخ داده شود.