۱۳۹۷ بهمن ۹, سه‌شنبه

نتایج اجلاس اتحادیه اروپا بر سر سازکار پرداخت مالی اروپا به ٰرژیم ایران



سپاه پاسداران در خبرگزاری خود درباره نتایج اجلاس روز دوشنبه اتحادیه اروپا نوشت: درحالی‌که قرار بود سازوکار پرداخت مالی اروپا و جمهوری اسلامی روز دوشنبه رونمایی شود، اما این امر بار دیگر به تعویق افتاده و ابهامات تازه‌ای نیز در مورد این ساز کار و مطرح‌شده و بر اساس گزارش‌های غیررسمی قرار است اروپا در بیانیه خود، به ابعاد دیگری رابطه با نظام ازجمله مذاکرات در مورد یمن و هم‌چنین برنامه موشکی نیز بپردازد.

سپاه پاسداران افزود: اظهارات هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، ابهامات جدیدی در مورد این سازوکار ایجاد می‌کند. او گفت: هدف اتحادیه اروپا این است که این اطمینان حاصل شود که می‌توان تجارتی که توسط آمریکا تحریم نشده، حفظ شود و یک ابراز مناسب پرداخت بین‌المللی وجود داشته باشد تا درزمینهٔ اقلام انسانی ازجمله مواد غذایی و دارو مورداستفاده قرا گیرد.
خبرگزاری سپاه پاسداران با سرخوردگی نوشت: اظهارات هایکو ماس عملان میزان اثرگذاری سازوکار مالی را با تردید جدی مواجه می‌کند چراکه اگر قرار اشد این کانال صرفاٌ در زمینه‌هایی مورداستفاده قرار گیرد که تحت تحریم آمریکا قرار ندارند، اساسان چه نیازی به چنین سازوکاری وجود دارد؟ به نظر می‌رسد اروپا احتمالاٌ به دلیل فشارهای ایالات‌متحده، از وعده اولیه خود عقب‌نشینی کرده و قصد دارد سازوکاری ایجاد کن که بیش از نتیجه عملی، وجهه‌ای نمادین دارد.