۱۳۹۷ آذر ۱۵, پنجشنبه

جلال محمود زاده: متأسفانه در عرض یک سال گذشته صد ها جوان کولبر کرد کشته و زخمی شده اند//کولبران...توسط مسؤلین به مهمانی گلوله ها دعوت می شوند




خبرگزاری مجلس(رژیم) ۱۴/۹/۹۷ جلال محمود زاده نماینده مهاباد: ضمن عرض سلام و احترام خدمت همکاران محترم و مردم شریف ایران اجازه می خواهم که نطق خود را در دو محور آغاز نمایم.



اول این که چرا و به چه دلیل باید جایگاه و شان مجلس و مرکز قانون گذاری کشور آن قدر پایین آورده شود که نماینده ای بخاطر اظهار نظر در راستای وظیفه نمایندگی بر خلاف مفاد اصل صدو چهار قانون اساسی بارها به دادگاه فرا خوانده شود که این جانب یکی از آن نمایندگان هستم که در یک سال گذشته به دلیل اظهار نظر در مورد یک موضوع و رویداد تاریخی ملت کرد با شکایت یکی از نهاد های خاص، بارها به دادگاه احضار شدم. ... من از مردمی می گویم که نمایندگان قانونی مجلس آنان از جمله رهبر تنها حزب کردی صلاح الدین دمیرتاش بدست حکومت نئو عثمانی زندانی شدند. من از سرزمینی می گویم که مردمان آن در دو دوره ریاست جمهوری آقای روحانی با صداقت تمام با شعار های شیرین و کم عملی شده ایشان همراه شدند و هم اکنون در بدترین وضعیت اقتصادی قرار گرفته اند. من از مردمی صحبت می کنم که جوانان آن دارای مدال های جهانی علمی و ورزشی هستند و برای این مرز و بوم افتخار ها آفریده اند. ولی برای بدست آوردن یک لقمه نان به شغل جان کاه کولبری و کوره خانه های آجر پزی روی می آورند. اما بجای احداث کار خانه ها و کارگاه ه های اشتغالزا و  توسعه عمران توسط مسؤلین به مهمانی گلوله ها دعوت می شوند که متأسفانه در عرض یک سال گذشته صد ها جوان کولبر کرد کشته و زخمی شده اند چه کسی جواب گوی فرزندان بی سر پرست شده آنان است. ایا این روا است که جوانان ایرانی با گلوله ایرانی بخاطر معیشت حد اقل خانواده  بجای ایجاد اشتغال توسط دولت بدست نیرو های انتظامی و مرز بانی به گلوله بسته شوند. من از مردمی صحبت می کنم که جوانان  کولبر آن برای در آمد پنجاه هزار تومانی به خاک و خون کشیده می شوند ولی وارد کننده ها و قاچاقچیانی که با رانت دولتی میلیاردها تومان به جیب می زنند، در کاخ ها و ویلا ها تفریح می کنند و خود را در دایره امن مسؤلین پنهان کرده اند. من از مردمی صحبت می کنم که به بهانه شروع و یا خاتمه برجام در بیمارستان های کهنه و فرسوده مناطق کرد نشین    
بخاطر عدم توانایی مالی اجازه بستری شدن به آن ها نمی دهند. از مردمی صحبت می کنم که بخاطر یک بیماری ناخواسته و هزینه های تامین نشده توسط دولت مردان مدعی به زیر خط فقر سقوط کردند و بارها آرزو می کنند که ایکاش با درد بیماری جان می دادن ولی زن و بچه هاشان نانی برای خوردن داشتند. از مردمی صحبت می کنم که طاقت آن ها از وعده های عملی نشده مسؤلین بسر رسیده است و دیگر تحمل شعارهای مردم فریب را ندارند. لذا ضمن قدر دانی از انتخاب چند نفر کرد و اهل سنت به عنوان معاون وزیر و سفیر از این تریبون به عنوان نماینده مردم به آقای روحانی و کابینه ایشان توصیه می کنم که معیشت مرز نشینان، اشتغال و توسعه مناطق کرد نشین را جدی بگیرند، چون دیگر از این اراء میلیونی خبری نیست دیگر آن دوران گذشته است که با شعارهای لعاب دار و غیر عملی از جمله وعده  مشارکت اقوام، مذاهب اهل سنت در مدیریت ها، توسعه متوازن  مناطق محروم، کاهش نگاه امنیتی به مناطق، اجرای کامل اصل، اصول قانون اساسی و اصل 15 قانون اساسی که با تدریس زبان و ادبیات اقوام در مدارس، رفع تبعیض ناروا و غیره، مردم را به پای صندوق های رای بکشانند. آقای روحانی دیگر آن دوران گذشته است که کارهای خود کرده را به گردن دیگران بیندازیم، مرزها را ببندیم، تورم افسار گسیخته و فشار کمرشکن اقتصادی به مردم تحمیل نموده و مدیریت نا کار آمد دولت را به گردن دشمن، دیگران و یا تحریم بیندازیم. در یک کلام آقای روحانی اگر توان و اختیار برنامه ای عملی برای مدیریت اقتصادی کشور و اجرای قول و وعده های انتخاباتی خود در قبال جمعیت میلیونی کردها  و اهل سنت کشور دارید، بصورت برنامه ای و مدون در مدت باقی مانده دولت اعلام نمایید