۱۳۹۷ دی ۸, شنبه

رئیس انستیتوی استراتژیهای دموکراتیک در آمریکا: کنگره آمریکا و دولت علیه رژیم ایران اقدام کنند

زمان تغییر رژیم ایران
بروس مک کولم رئیس انستیتوی استراتژیهای دموکراتیک در آمریکا طی مقاله‌یی که در تان هال درج شده از کنگره و دولت آمریکا خواست علیه رژیم ایران اقدام کنند.



در قسمتی از این مقاله آمده است:‌ به‌دنبال تظاهرات گسترده در سراسر ایران در دسامبر۲۰۱۷ آسیب پذیری رژیم ایران روشن‌تر شد. سالگرد قیام نزدیک است. روزهای حکومتی مذهبی در ایران به شمارش افتاده است و مردم ایران خواهان تغییر رژیم ایران هستند. اکنون شکل مناسبی در فرم جنبش ضدحکومتی پیدا کرده‌اند تا این رژیم را به پایین بکشند. کامیونداران، کشاورزان، معلمان، کارگران و بسیاری از افشار جامعه مخالفت خود را در خط مقدم نشان داده‌اند.
 پایان مسیر
مردم ایران به پایان مسیرشان رسیده‌اند و دیگر نمی‌توانند رژیمی را که روی سرکوب، و فساد مالی و تروریسم، ساخته شده است تحمل کنند.
تلاش برای ترساندن مخالفان با دستگیریها و کشتارهای گسترده، پس از آن مهار کردن اعتراضات با ممنوع کردن دسترسی به اینترنت و رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام که بنوبه خود، موجب گسترش اعتراضات شد، شکست خورد.

افزایش تورم، بیکاری، فساد سیاسی و سرکوب فراگیر، خواستهای سیاسی خود را به در بطن این موضوع قرار دادند. رژیم هیچ ساختار یا برنامه‌یی برای از بین بردن مشکلات فوق ندارد و تنها کاری که می‌کند، سرکوب مخالفان است.

شهروندان معمولی در تظاهراتهای کوچک و بزرگ در سراسر ایران، به خیابانها می‌روند و خواهان تغییر هستند. دموکراسی، جایگزین رژیم ایران است، و اپوزیسیون ا یران یعنی ائتلاف شورای ملی مقاومت، راه رو به جلو، برای دستیابی به یک ایران دموکراتیک است. همراه با مجاهدین خلق، نیروی محوری آن.

 تلاش برای ترور مخالفین
امسال، چهار طرح تروریستی کشف شد، از جمله بمب‌گذاری در یک گردهمایی اپوزیسیون در خارج از پاریس که دهها هزار نفر در آن حضور داشتند، که مقامات آمریکایی هم در میان آنها بودند. یک دیپلمات ایرانی شاغل در سفارت ایران در وین، در آلمان دستگیر شد، او متهم به دخالت شخصی در طرح شکست خورده شد و به بلژیک استرداد شد تا در دادگاه حاضر شود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در تلاش برای محدود کردن اعتراضات در ایران، در تماس تلفنی از همتای فرانسوی خود پرزیدنت امانوئل ماکرون، خواست که علیه مجاهدین خلق و بزعم او "تروریست ها" که متهم به برانگیختن قیامها و اعتراضات جاری هستند، دست به ا قدام بزند که از سوی پرزیدنت ماکرون رد شد.

این رژیم همزمان با تلاش هایش برای ترور کردن واحدهای مقاومت که معترضان در داخل کشور را سازماندهی کرده‌اند، از فعالیت تروریستی در خارج از کشور حمایت می‌کند. که با اطلاع کامل رهبر عالی و رئیس‌جمهور رژیم، و با همکاری بین وزارت اطلاعات و (MOIS) و وزارت امور خارجه با استفاده از امکانات دیپلماتیک، به‌عنوان پوش در هدف قرار دادن، فعالان مجاهدین خلق در غرب استفاده می‌کند.

 رژیم همچنین تلاش کرده است تا با جاسوسی در ایالات متحده آمریکا آمریکایی‌هایی را که با پارلمان در تبعید شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق، در ارتباط هستند را مورد هدف قرار دهد.

در ماه اوت سال جاری، دو مرد به‌عنوان عوامل ایران شناسایی شدند، آنها، دستگیر و به جاسوسی برای تهران متهم شدند.

طرح جایگزین
شورای ملی مقاومت ایران که توسط رئیس‌جمهور منتخب، خانم مریم رجوی هدایت می‌شود، در حال حاضر دارای ویژگیهای کلیدی لازم، برای تشکیل یک جایگزین برای دولت فعلی در ایران است.

 شورای ملی مقاومت، یک برنامه ۱۰ ماده‌ای را به‌عنوان پلتفرم خودش که آینده ایران را ترسیم می‌کند را، برای آینده ایران اعلام کرده است. ایرانیان خواهان حکومت جمهوری و نه یک جمهوری اسلامی که توسط ملاها رهبری می‌شود، هستند.شورای ملی مقاومت ایران، با ۳۷سال تجربه و تعهد، خود را به‌عنوان جایگزین واقعی ثابت کرده است، که می‌تواند به دموکراسی دست یابد و جامعةی نوین آزاد را ایجاد کند.

جنبش ضد رژیم، که توسط مجاهدین خلق در داخل ایران هدایت شده و توسط شورای ملی مقاومت در خارج از کشور نمایندگی می‌شود، استراتژی‌هایش را مستحکم کرده و روزانه دست‌آورد های جدید به دست می‌آورد. پیامی که از ایران طنین‌انداز می‌شود این است که رژیم ناامید شده است و از مخالفتهای رو به رشد به وحشت افتاده است و نمی‌تواند جلوی سرنگونی محتومش را بگیرد.