آخوند علیرضا سلیمی: می پرسیم[چرا در مقابل اخراج یکی پس از دیگری دیپلمات های وطنی .. سکوت کرده اید؟ می گویند ما زبان دنیا را بهتر می فهمیم شما ساکت باشید خبرگزاری مجلس)رژیم( ۱/۸۱۰۱۱:آخوند علیرضا سلیمی نماینده محالت
: نمایندگان محترم برادران عزیز امروز ما گرفتار یک نوع ] قطعی ) احتماال اشعری گری سیاسی ( [ سیاسی در امور کشور شده ایم، اینان چون اشعریون فکری اعتقادی دو ویژگی دارند: یک _ اعتقاد به جبر. دو _ بدعت دانستن سوال و پرسش. ویژه گی اول: این نوع اشعریون چون اشعریون فکری خود را مصلوب االختیار در مقابل قدرت های بزرگ میدانند قائل به جبر سیاسی هستند لذا تمام مسیرها را در وابستگی به غرب جستجو میکنند برخی از اینان دو خانه دارند خانه اصلی در غرب و یک کلبه کوچک هم در ایران . فرزندان و خویشان آنان در آنجا سرا گزیدهاند آدرس عمده رفقا و دوستانشان جای دیگری است، متاسفانه برخی از آنان در داخل کشور مسئولیت هم دارند و حاضر به ترک صندلی مدیریت نیستند.جبر سیاسی بر تار و پود آنها مسلط شده جز سازش و تسلیم هیچ مسیر دیگری برای اداره کشور پیشنهاد نمی دهند چون جبری هستند اعتقاد دارند ما نمیتوانیم، مدیر وطنی مرغوب نداریم باید مدیر هم از خارج وارد کنیم. می گویند هیچ عرضه ای جز پخت آبگوشت بزباش و ساخت قورمه سبزی نداریم ؛ مشاورین آنها یا غربی هستند یا غربزده، اندیشه غرب را تقدیس و کلمه دانشمندان غرب را وحی منزل می دانند ]نامفهوم[ آنكه این اشعریون قیافه روشنفکری و آزادیخواهی نیز میگیرند فیگور آنها با عمق اندیشه آنان کامال متناقض است سرای آزادی سر میدهند اما برای توسعه و رشد و شکوفایی کشور همگان را پای منافع غرب ذبح میکنند. می گویند ما چاره ای جز کرنش در مقابل قبله غرب نداریم اشعری گری سیاسی بزرگترین فتنه امروز و دیروز ماست اگر در فرانسه آشوب به پا شود میگویند ببینید آنجا مهد آزادی است لب فرو می بندند و ذره ای انتقاد نمی کنند؛ اما اگر در شرق عده ای اعتراض داشته باشند فورا به میدان می آیند و مرثیه می سرایند و موی می افشانند که بیا و ببین، کشتار کرور کرور انسان مظلوم در یمن و افغانستان و عراق نمی بینند چون مجبور به نادیده گرفتن هستند اما اگر در فالن کشور غربی فردی کشته شود شمع بدست پشت سفارت فرانسه و بریتانیا مویه می کنند جبر آنها را به این روز انداخته . اما ویژگی دوم اشعریون سیاسی، اینان انتقاد به اصول پذیرفته شده ی غرب را نمی تابند سوال را بدعت می دانند كما اینکه انتقاد به خود را به شدت هجو میکنند در پاسخ به سوال هیاهو راه می اندازند اجازه پرسش نمی دهند اگر فالن کنوانسیون که دست پخت غرب است طرح شود با فضاسازی اجازه طرح سوال نمی دهند، اگر سوال شود نتیجه برجام آن خورشید تابان ادعایی چه شد چرا تحریم ها افزون شد ۰۱ درصد تحریم ها بعد از برجام افزایش داشته با قیافه حق به جانب می گویند قرار بود اوضاع بدتر شود ما شق القمر کردیم اجازه بدتر شدن اوضاع ندادیم؛ اگر بپرسیم قرار بود آنچنان رونقی ایجاد شود که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند فوری می گویند هیس !!!! ساکت کار ما درست است قضا و قدر ما را به این ورطه انداخت، اگر سوال شود وعده ایجاد سالیانه یک میلیون شغل چه شد فورا حمله میکنند که چرا سوال می کنید مگر شرایط را درک نمیکنید. اگر استفسار کنیم برادر عزیز بنا بود خویشاوندساالری جای خود را به شایستهساالری بدهد می گویند فالن آقا از آسمان هفتم نازل شده چرا سوال میکنید. اگر بپرسیم قیمت دارو و مواد غذایی چند برابر شده چطور می فرمائید تورم ۴۰ درصد است میگویند شما حق نظر ندارید ما بهتر می فهمیم. میگوییم چرا حقوق کارگران و حقوقبگیران بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا نکرده؟ پاسخ می شنویم سکوت!!!! آرامش را به هم نزنید. میگوییم قرار بود اروپا چند 6 هفته نه چندین ماه تکلیف اس پی وی کانال مالی را مشخص کند پس قول اروپا چه شد؟ میگویند که شما توان فهم مسائل بین المللی را ندارید. جبریون سیاسی سوال را بدعت می دانند میگوییم کرامت مردم چه شد ؟ چرا در مقابل اخراج یکی پس از دیگری دیپلمات های وطنی و ایضاء آنان سکوت کرده اید؟ می گویند ما زبان دنیا را بهتر می فهمیم شما ساکت باشید. آری اینان سوال را بدعت می دانند برادران ارجمند ما سوال داریم به شعار خود كه ادعای لیبرالیستی می کنید حداقل پایبند باشید عجیب است تفکر اشعری داشتن و قیافه لیبرالیستی گرفتن!!! اگر ما را تکفیر نمی کنید به این سواالت و دهها سوال دیگر فرصت طرح آنها در این مجال فراهم نشد پاسخ دهید .در پایان یک نکته عرض میکنم به دلیل پرداخت رشوه، توتال در فرانسه و آمریکا محاکمه می شود ما اف ای تی اف را تصویب کردیم برای شفافیت، به ما بگویید در ایران چه کسی رشوه گرفت؟ ۴۱ میلیون دالر یا ۷۱ میلیون دالر آیا او را معرفی میکنید؟ آیا حاضرید بر اساس اف ای تی اف و شفاف سازی بگویید چه کسی این رشوه را گرفت؟ چرا او را محاکمه نمی کنید؟ « د