۱۳۹۷ دی ۱, شنبه

مدیر سابق سرویس اطلاعات آلبانی: مجاهدین بسیار منظم و منطقی هستند


مدیر سابق سرویس اطلاعات آلبانی - تماس تلفنی وزرای خارجه آلبانی و آمریکا
تلویزیون ویژن پلاس آلبانی، ۳۰آذر ۹۷پیرامون اخراج دو تن از دیپلمات تروریستهای رژیم ایران از این کشور مصاحبه‌یی با فاتوس کلوزی،‌ مدیر سابق سرویس اطلاعاتی آلبانی ترتیب داد. کلوزی، مجاهدین را نیرویی بسیار منظم و منطقی تعریف کرد که ریسکی را متوجه این کشور نخواهند کرد.


مدیر سابق اطلاعات آلبانی در پاسخ به این سؤال که به‌نظر شما دلیل واقعی اخراج سفیر (رژیم) ایران چه بود؟ گفت: «در همان موقع که ما مجاهدین را در آلبانی پذیرفتیم،‌ ما این را پذیرفتیم که با (رژیم) ایران کشمکش داشته باشیم چرا که مجاهدین مخالفان سرسخت رژیم ایران هستند. مخالفت با رژیم چه در داخل ایران و چه در خارج ممنوع است. با اذعان به این کشمکش از ابتدا بسیار روشن بود که چنین اتفاقی می‌افتد....
کلوزی در پاسخ به این سؤال که آیا به‌طور واقعی نگه‌داشتن آنها (مجاهدین در آلبانی)ریسکی دارد؟ گفت: «برای ما هیچ ریسکی وجود ندارد. آنها (مجاهدین) بسیار منظم و منطقی هستند و سرشان به کار خودشان است و هیچ مشکلی برای آلبانی نیستند؛ ولی اقدامات (رژیم) ایران علیه آنها را طبعاً نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. از این منظر من فکر می‌کنم که آلبانی دچار ناراحتی‌هایی خواهد شد، ولی تصور نمی‌کنم که مشکل جدی ایجاد گردد.
اخراج دو دیپلمات تروریست رژیم ایران توسط وزارت‌خارجه آلبانی توجه و حمایت جهانی قابل توجه‌ای در پی داشت از جمله، خبرگزاری یونایتدپرس بین‌المللی نوشت تصمیم آلبانی برای اخراج سفیر و یک دیپلمات دیگر (رژیم) ایران، به‌خاطر توطئه اعمال تروریستی در داخل کشور به‌طور گسترده‌یی مورد تحسین قرار گرفته است.
همچنین وزیر خارجه و اروپای دولت آلبانی، دیتمیر پوشاتی از گفتگوی تلفنی خود با مایک پمپئو خبر داد و گفت آمریکا از اقدام این کشور برای اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم ایران قدردانی کرده است
پمپئو در این تماس تلفنی که عصر روز جمعه ۳۰آذر ۹۷انجام شد، از دولت آلبانی به‌خاطر تصمیم اتخاذ شده در رابطه با اخراج دو دیپلمات ایرانی تشکر کرد.
وزیر پمپئو همچنین قدردانی دولت آمریکا از کمک آلبانی برای حمایت از امنیت و درگیر بودن این کشور در جنگ علیه تروریسم را ابراز کرد.
پمپئو همچنین به‌خاطر به‌عهده‌گرفتن ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا توسط آلبانی در سال ۲۰۲۰به وزیر بوشاتی تبریک گفت.
وزیر پوشاتی گفت: « من یک تماس با وزیر خارجه پومپئو داشتم که او از دولت آلبانی به‌خاطر رهبری‌اش در تصمیم‌گیری علیه اقدامات غیرقابل قبول دیپلماتیک تشکر کرد. من تأکید کردم که آلبانی به سایر نیروها در کشورهای اروپایی می‌پیوندد که از امنیت اروپا در مقابل تمامی فعالیتهای شریرانه حفاظت کند».
روزنامه شیپ آلبانی نیز ضمن درج این خبر نوشت: اخراج غلامحسین محمدنیا سفیر ایران در تیرانا و رئیس اطلاعات این نمایندگی دیپلماتیک از آلبانی و اعلام این افراد به‌عنوان «عنصر نامطلوب» در ارتباط با ممانعت از دو حمله تروریستی بوده است.
مریم رجوی تصمیم آلبانی برای اخراج سفیر و مسئول دستگاه وزارت اطلاعات (رژیم) در تیرانا را مورد تحسین قراد داد
دونالد ترامپ از اخراج سفیر و یک دیپلمات رژیم آخوندی از آلبانی استقبال کرد
مایک پمپئو از وزیر خارجه آلبانی به‌خاطر اخراج سفیر رژیم ایران قدردانی کرد
لوزیم باشا رهبر حزب دموکرات آلبانی: اپوزیسیون از تصمیم دولت برای اخراج سفیر و دیپلمات رژیم ایران حمایت می‌کند
وزیر کشور آلبانی: رژیم ایران به‌عنوان حامی اصلی تروریسم در دنیا شناخته شده است