۱۳۹۷ آذر ۳۰, جمعه

برایان هوک: آمریکا از حق مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود حمایت می‌کند

برایان هوک
برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه در اظهارنظر جدیدی در حساب توئیتر وزارت‌خارجه آمریکا گفت:‌ آمریکا از حق مردم ایران برای انتخاب سرنوشت خود حمایت می‌کند.



وی خطاب به مردم ایران گفت: شما سزاوار حکومتی هستید که مسئولیت‌پذیر باشد و با احترام با شما رفتار کند. آینده ایران باید به دست ایرانیان رقم بخورد.

برایان هوک گفت: ما تمام گزینه‌ها را برای تحت فشار قرار دادن افراد ریاکار فاسد در رژیم ایران استفاده خواهیم کرد.

این مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا، حضور فرزندان و وابستگان مقامات رژیم را در آمریکا نشانه‌ای از «ریاکاری» جمهوری اسلامی دانست.

همچنین به‌تازگی خانواده‌های آمریکاییان زندانی در ایران از دولت ترامپ خواستار لغو ویزای فرزندان یا بستگان نزدیک به مقامات ارشد رژیم ایران، از جمله روحانی شده بودند.

 هوک افزود: «وزیر خارجه پمپئو و من با بسیاری از اعضای جامعه ایرانی دیدار و ملاقات داشته‌ایم و ما همواره به صداهای بسیار و گوناگون ایرانیان، که مشتاق حکومتی نرمال و مردمی در ایران باشند،گوش خواهیم کرد.»

برایان هوک و اخراج «آقازاده‌ها» از آمریکا
به‌دنبال درخواستهای متعدد مبنی بر اخراج فرزندان(آقازاده‌های) سران رژیم آخوندی از آمریکا و لغو ویزای آنها، برایان هوک نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران گفت در حال کار روی این موضوع هستیم.

برایان هوک که در یک پیام ویدئوی توئیتری به سؤالات پاسخ می‌داد در رابطه با اخراج فرزندان رژیم ایران گفت نمی‌تواند درباره پرونده‌های این افراد جزئیات بیشتری بدهد. اما شما می‌توانید مطمئن باشید که ما تمام گزینه‌ها را برای تحت فشار قرار دادن افراد ریاکار فاسد در حکومت‌تان استفاده خواهیم کرد تا آنها رفتارشان را تغییر دهند.

 برایان هوک تحصیل فرزندان سران رژیم ایران در آمریکا را یک نمونه دیگر از «ریاکاری» این حکومت دانست.

 نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران گفت: در حالی که سران رژیم ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند خانواده‌های خود را به کشور به‌اصطلاح «شیطان بزرگ» می‌فرستند تا با استفاده از پول مردم ایران در آنجا زندگی و تحصیل کنند.
آخوند مجتبی ذالنور، عضو مجلس ارتجاع از قم در مصاحبه‌یی با روزنامه حکومتی اعتماد گفته بود: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به ٢٥٠٠نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزو این ٢٥٠٠نفر باشند».

 دونالد ترامپ روز ۱۲ تیر۹۷ بعد از گزارشی از فاکس‌ نیوز در رابطه با دادن تابعیت به مقامات رژیم ایران در دولت اوباما گفته بود: «تازه مشخص شده که دولت اوباما در طول مذاکرات [هسته‌ای] افتضاح خود با ایران به ۲۵۰۰ایرانی، از جمله مقامات حکومتی، شهروندی اعطا کرده است. چقدر زیاد و (بد) است».

 همچنین روز گذشته دوشنبه ۱۹ آذرماه وزارت‌خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود به‌ مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر، یاد زندانیان را گرامی‌داشت و از زندانی بودن حدود ۸۰۰زندانی مدافع حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها خبر داد.

در این پیام از جمله آمده بود:‌ «در این روز جهانی حقوق‌بشر یاد زندانیان ایران را که برای حفاظت از حقوق و آزادیهای هموطنانشان تلاش کرده‌اند، گرامی میداریم».

برایان هوک: سرکوب اقلیتهای دینی توسط رژیم ایران

برایان هوک:‌ مردم ایران دولتی را می خواهند که آنها را با فریب غارت نکند