۱۳۹۷ مرداد ۲۳, سه‌شنبه

فراخوان گزارشگر امور ایران در کمیسیون حقوق بشر مجلس فدرال آلمان: رژیم ایران باید اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان را فورا پایان دهد

مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب دموکرات مسیحی و گزارشگر امور ایران در کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال با صدور یک اطلاعیه مطبوعاتی درباره دستگیری تظاهرکنندگان اعلام کرد: رژیم ایران باید اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان را فوراٌ پایان دهد.

در این اطلاعیه آمده است: سران رژیم ایران به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند. آنها مردم ایران را بدلیل اهداف و خودکامگی خود عمیق تر و عمیق تر در فقر و بدبختی فرو می برند. این رژیم از خشونت و شکنجه استفاده میکند تا فریادهای مردم برعلیه گرسنگی را خفه کند. با گذشت زمان پیوسته روشن تر میشود که این رژیم اقتصاد را به نابودی کشانده و دیگر نباید مورد حمایت قرار بگیرد.
مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان می‌افزاید: اعمال خشونت از سوی رژیم علیه تظاهرکنندگان باید محکوم شود و به فوریت خاتمه یابد،کلیه نفراتی که بدلیل شرکت در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند باید بلادرنگ آزاد شوند و مورد گزارش شدهٔ قتل یکی از تظاهرکنندگان و همچنین موارد دستگیری بسیاری از اعتراض کنندگان، باید توسط مجامع مستقل و بیطرف مورد تحقیق قرار بگیرند.
وی با تاکید برحق آزادی بیان، حق آزادی تجمعات و حق آزادی تشکل‌ها طبق موازین ومیثاق‌های سازمان ملل، خواستار بازدیدگزارشگر ویژه ملل متحد از ایران و تضمین این حقوق شده و می‌افزاید:
جامعه بین المللی، بخصوص سازمان ملل و اتحادیه اروپا، باید بیشترین توجه خود را به نقض حقوق بشر در ایران معطوف کند.
این نماینده مجلس المان هم چنین خواهان راه‌اندازی پرونده جزایی بین المللی علیه رژیم در رابطه با نقض حقوق بشر شده است.