۱۳۹۷ مرداد ۲۹, دوشنبه

نه شاه نه شیخ مرگ بر ارتجاع – فعالیت کانونهای شورشی

فعالیت کانونهای شورشی در سالگرد کودتای ارتجاعی استعماری ۲۸ مرداد
کانونهای شورشی در پاسخ به ندا و آرزوی مصدق بزرگ.
مصدق کبیر در سال ۱۲۶۱شمسی در تهران به‌دنیا آمد. در سال ۱۲۹۳با اخذ دکترای حقوق از دانشگاه علوم سیاسی، وارد سیاست شد، در دوره‌های پنجم، ششم، چهاردهم و شانزدهم مجلس شورا در موضع نماینده مردم تهران با سیاستهای وابسته‌ساز و دیکتاتوری رضاخان و محمدرضا پهلوی مبارزه کرد و سرانجام رهبری جنبش ملی کردن صنعت نفت ایران را به‌دست گرفت
و با حمایت عموم توده‌های مردم ایران پیشنهاد نخست‌وزیری را پذیرفت و این جنبش را تا خلع ید کامل از شرکت نفت سابق (شرکت انگلیسی) و احقاق حقوق مردم ایران به‌پیش برد. دکتر مصدق به مدت ۲سال‌ و چهار ماهی که در حکومت بود در اجرای همین قانون ملی‌کردن صنعت نفت و خلع ید از شرکت نفت سابق کوشید. دشمنان رنگارنگ مصدق حتی یک روز از توطئه علیه وی خودداری نکردند و بارها قصد جان وی و طرح کودتا علیه حکومت ملی او را کردند. سرانجام حکومت ملی دکتر مصدق با یک کودتای استعماری که به‌کمک عوامل دربار و ارتش و آخوندهای خائنی از قبیل بهبهانی و کاشانی، ترتیب داده شده بود، در تاریخ ۲۸مرداد ۱۳۳۲سرنگون شد. دکتر مصدق دستگیر و در بیدادگاه نظامی شاه، به ۳سال زندان محکوم شد و سپس به احمدآباد تبعید گردید و سرانجام پس از ۱۴سال تنهایی و انزوا، در تبعید چشم از جهان فروبست. پیشوای نهضت ملی مردم ایران در غربت به‌درود حیات گفت اما این امید و بلکه اطمینان را داشت که فرزندان مجاهد و مبارزش، راه او را تا رسیدن به پیروزی نهایی ادامه خواهند داد لذا گفته بود «چه زنده باشم و چه نباشم امیدوارم و بلکه یقین دارم که این آتش خاموش نخواهد شد و مردان بیدار کشور، این مبارزه ملی را آن‌قدر دنبال می‌کنند تا به‌نتیجه برسد».
نصب پوستر دکتر مصدق و مسعود رجوی در قرچک ورامین
اعضای کانون شورشی ۱۱۹در نقاط مختلف قرچک ورامین، پوستر بزرگی از تصاویر دکتر محمد مصدق رهبر نهضت ملی کردن صنعت نفت ایران و مسعود رجوی را به‌مناسبت سالگرد کودتای استعماری ارتجاعی ۲۸مرداد ۱۳۳۲علیه دولت ملی دکتر مصدق، نصب کردند. زیر تصاویر این رهبران ملی مردم ایران، جملات « نه شاه، نه شیخ، مرگ بر ارتجاع، مرگ بر استعمار» نوشته شده بود.