۱۳۹۷ شهریور ۷, چهارشنبه

سخنرانی نیکی هیلی در بنیاد دفاع از دموکراسی ها ( قسمت ایران)



بنیاد دفاع از دمکراسی ها(واشنگتن) ۶/۶/۹۷ : « س: در مورد ایران شما خیلی پیش از این تشخیص دادید که توافق اتمی ایران با برجام کاملاً ناقص است آیا این امکان داشت که تصور شود می‌توان آنرااصلاح کرد؟



نیکی هیلی: : خیر من هیچوقت فکر نکردم که توافق اتمی ایران قابل اصلاح است. شما عملاً میلیون ها دلار به این کشور داده اید و آنها آزمایشات موشکهای بالستیکی خود را متوقف نکرده‌اند آنها فروش تسلیحات خود را متوقف نکرده‌اند و هم‌چنان از تروریسم حمایت می‌کنند. ..
نیکی هیلی: .. اگر شما به تأمین مالی آن ادامه دهید و آنها به انجام این اعمال بد ادامه دهند و هیچ‌کس از آنها حسابرسی نکند ما یک روزی در مورد ایران درست به همان شکل که در مورد کره شمالی صحبت می‌کنیم صحبت خواهیم کرد. ..
س: و آنهم یک توافق بد بود این طور نیست؟
نیکی هیلی: : می‌دانید نکته این بود که ما به سایر کشورهایی که در توافق ایران بودند مراجعه کردیم و گفتیم به ما کمک کنید با آزمایش موشکهای بالستیکی بجنگیم به ما کمک کنید تا با تمامی اینها که در قطعنامه‌ها بود و آنها تبعیت نمی‌کردند (بجنگیم)‌ما به آنها این فرصت را دادیم که اگر این سه موضوع را بگنجانند ما باآنها مذاکره خواهیم کرد. ولی چیزی اتفاق نیفتاد و فکر می‌کنم رئیس‌جمهور بسیار صریح بودند و او کار درستی با بیرون کشیدن از توافق اتمی ایران انجام داد .. ولی آنچه که برایم سؤال است این است که زمانی که شما اروپائیان را می‌بینید که چشم بر تروریسمی که در اروپا صورت می‌گیرد می‌بندند که می‌دانند ایران پشت آن است زمانی که می‌بینند آنچه که در ویرانی و کشتار جمعی و جنایاتی که در خاورمیانه انجام می‌شود ایران پشت آنها قرار دارد و زمانی که موشکهایی که پرتاب می‌شوند را می‌بینند و عملاً از ایران حمایت می‌کنند، چشم بر ایران می‌بندند و می‌گویند ربطی به ایران ندارد! بگذارید کمی پول به آنها بدهیم! ما به آنهامدیونیم! و نمی‌خواهند آنها رنجیده شوند و همه چیز را توجیه می‌کنند ولی به واقع آنها چه کاری باید انجام دهند؟..
نیکی هیلي: همه باید در مورد ایران و پیشرفتی که داشته باید احساس نگرانی کنند. اگر ببینید در سوریه چه کرده و شیوه‌ای که وارد سوریه شده اگر به شیوه‌ای که به حوثی‌ها در یمن کمک می ‌کند نگاه کنید و تمامی فجایعی که در یمن اتفاق می ‌افتد و در لبنان و حملاتی که تلاش می ‌کند به اسراییل انجام دهد. ایران یک مشکل است