۱۳۹۷ شهریور ۱, پنجشنبه

حذف صدها صفحه فیسبوک و توئیتر رژیم آخوندی توسط شرکت فیسبوک


فیس بوک و توییتر صدها صفحه و حساب کاربری مربوط به حکومت آخوندی را حذف کردند.
شرکت فیس‌بوک طی تماسی با خبرنگاران با حضور مارک زوکربرگ رئیس فیس‌بوک، اعلام کرد: «ما ۶۵۲ صفحه، گروه و حساب را که منشاء آن رژیم ایران بود به‌خاطر رفتار هماهنگ غیر معتبر حذف کردیم؛ آنها افرادی را در چندین خدمات اینترنتی در خاورمیانه، آمریکای لاتین، انگلستان و ایالات متحده هدف قرار می‌دادند»


ناتانیل گلایشر Nathaniel Gleicher رئیس سیاست امنیت سایبری فیس‌بوک، گفت: «ما توانستیم این شبکه را به مطبوعات حکومتی در ایران مرتبط کنیم؛ (این کار) از طریق اطلاعات ثبت نام علنی... و استفاده از آدرس‌های آی.پی. و اشتراک‌گذاری صفحات فیس‌بوک با مدیران مشابه صورت گرفت. مثلا بخشی از این شبکه «Quest 4 Truth» نام دارد و مدعی است که یک سازمان مطبوعاتی مستقل است؛ حال آن‌که در واقع با پرس تی.وی. یعنی شبکه انگلیسی‌زبان وابسته به رسانه حکومتی ایران است».

رئیس سیاست امنیت سایبری فیس‌بوک، افزود: «ما هم‌چنان در حال تحقیق هستیم و اطلاعات موجود را با دولت‌های آمریکا و انگلستان به اشتراک گذاشته‌ایم. از آنجایی که تحریم‌هایی از سوی ایالات متحده علیه رژیم ایران وجود دارد، ما هم‌چنین وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا را مطلع کرده‌ایم».
رئیس سیاست امنیت سایبری فیس‌بوک هم‌چنین تأکید کرد: «فیس‌بوک گام‌هایی را برای جلوگیری از استفاده افراد در ایران و سایر کشورهای تحت تحریم از ابزار تبلیغات ما در پیش می‌گیرد. مثلاً سیستم ما هر کسی را که تبلیغ می‌کند اسکرین می‌کند تا محل آنها شناسایی و مشخص شود که آیا در لیست افراد تحت تحریم دولت ایالات متحده هستند یا خیر؟».

توئیتر نیز اعلام کرد: «امروز در همکاری با همتایان صنعتی، ما ۲۸۴ حساب توئیتری را به‌خاطر اقدام به دست‌کاری هماهنگ بستیم. طبق تحلیل موجود ما، به‌نظر می‌رسد منشاء بسیاری از این حساب‌ها ایران بوده است».