۱۳۹۷ شهریور ۴, یکشنبه

سپاه پاسداران در پشت تولید دلارهای تقلبی


در بلبشوی بازار ارز و اوجگیری شتابان بهای ارزهای خارجی به‌ویژه دلار آمریکا، اخباری مبنی بر انتشار و توزیع گسترده دلارهای تقلبی در داخل و خارج از کشور انتشار یافته بود.

بر این سیاق دولت آخوند روحانی و دستان آلوده سپاه پاسداران که متولی اصلی منابع ارزی در کشور هستند، تلاش نموده‌اند تا با چنین شیوه‌های مافیایی، درآمدهای نجومی به صندوق به‌شدت ضربه خورده حکومتی وارد نمایند.

نمونه‌های متعددی از وجود دلار تقلبی که تماما با دستگاه‌های وارداتی از اتحادیه اروپا تولید و توزیع شده، اکنون در دست خریداران ضربه خورده مانده است.
در تازه‌ترین نمونه نیز رسانه‌های خارجی از «تزریق دلارهای تقلبی» از سوی باندهای مافیایی رژیم و به‌ویژه زیر شبکه‌های سپاه پاسداران در کشورهای منطقه و همسایه خبر داده‌اند.

برای نمونه سایت العربیه (۲۶ اوت ۲۰۱۸) به نقل از مقام امنیتی در افغانستان گزارش کرد: «گزارش‌هایی به دست آمده که حاکی از صدور پول‌های جعلی از سوی دولت ایران به افغانستان پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه این کشور است».
واقعیت در لابلای این جملات، اذعان به شبکه‌های گسترده‌ای بنام «قاچاق» ارز، پولشویی و ارتکاب جرم در ابعاد بین‌المللی از سوی دیکتاتوری خامنه‌ای است. رشد بی‌سابقه دلار و یورو و افت شدید ارزش پول ملی که اکنون ضربات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد نموده است، به یقین نقض ویژه‌ای را برای این تلاش‌های مخرب رژیم آخوندی بازی می‌کنند.

همچنین داده‌ای بین‌المللی نیز به‌کرات از وجود شبکه‌های جعل دلار از سوی سپاه پاسداران با هدف تامین منابع مالی نیروهای تروریستی وابسته به رژیم آخوندی خبر داده‌اند. بر این سیاق نیروی تروریستی قدس که متولی اصلی حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه می باشد با راه‌اندازی شبکه‌های گسترده جعل دلار، مواد مخدر و یا قاچاق دست به تامین مالی جریاناتی مانند «حزب الشیطان در لبنان و یا حوثی‌ها در یمن» میزند.
در این رابطه وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر در اطلاعیۀ ای از جمله تاکید کرده است: «این شبکه با پنهانکاری، برخی محدودیت‌های صادرات تولیدات اروپایی (تحریم) را دور می‌زده و دستگاه‌ها و فن‌آوری پیشرفته برای چاپ اسکناس تقلبی یمنی تهیه می‌کرده است». این گزارش ادامه می‌دهد: «این فعالیت‌ها برای سپاه پاسداران انجام می‌شده و پول‌های چاپ‌شده معادل چند صد میلیون دلار بوده است». (سایت رادیو فرانسه ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷)

این بیانیه همچنین از دو شرکت آلمانی که در فروش دستگاه‌های چاپ برای تولید دلار تقلبی به ایران دست داشته‌اند، خبر می‌دهد. بنا برگزارش سایت دویچه وله (۲۲ نوامبر ۲۰۱۷): «این دو شرکت فورنت تکنیک و پرینتینگ تریدینگ سنتر نام دارند و متهم هستند که تجهیزاتی به منظور چاپ اسکناس جعلی به دو شرکت و دو فرد ایرانی فروخته‌اند. این اسکناس‌های جعلی مورد استفاده سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران قرار گرفته است».