۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۲, جمعه

به صندلیم چپ نگاه کنی، افشا می‌کنم! (۱)












رانت خواری بیماری فراجناحی سران رژیم آخوندی

به صندلیم چپ نگاه كنی، افشا می‌كنم! 
این جمله، شاه‌بیت مبارزات انتخاباتی آخوندها در روزهای اخیر است.
     شاه بیتی که خامنه‌ای از ترس تکرارش، به پادگان پاسداران رفت و از آنجا
 نطق جنگی، خطاب به کاندیداهایش صادر کرد و همگی را به سیلی محکم! تهدید کرد.

                                                     ***
وقتی روحانی در میتینگ‌ انتخاباتی‌اش در ارومیه، اشاره‌یی به مالیات ندادن آستان قدسی نمود که رقیبش ابراهیم رئیسی، سرکیسه‌اش را در دست دارد، آدم حیران می‌ماند که:
مگر تازه فهمیدی سوپرهلدینگ آستان قدس مالیات نمی‌دهد؟ 
یا مگر نمی‌دانی که این سوپر هلدینگ را امام و ولی‌فقیهت به طبسی و بعد هم رئیسی داده؟ 
یا مگر نمی‌دانی که یک قلم کمپانی لیلاند موتورز ایران (از بزرگترین صنایع ماشین‌سازی منطقه) را مرشدت، سید اصلاحات! محمد خاتمی، مفت و مجانی به طبسی اصول‌گرا داده؟ 

اینکه آخوندها شب انتخابات و درست در لحظه‌ای که رقیب‌شان تلاش می‌کند کرسی ریاست را از زیر پایشان بکشد به فکر ”راست‌گویی“ و احقاق حقوق ملت! می‌افتند، بیشتر از هر چیزی، توهین‌آمیز است. توهین به شعور ملتی که همه این بازی‌ها را می‌دانند و در تنگنای دیکتاتوری فاشیستی آخوندها، به‌دنبال روز موعود و فرصت مناسب، دندان بر جگر خشم می‌فشارند و بس! 
مگر کسی هم در این مملکت هست که نداند تمامی اقتصاد این مملکت را آخوندها و پاسدارانشان به کیسه خود مصادره کرده و اگر هم هرازگاهی در موسم تقسیم مجدد قدرت و ثروت با این قبیل افشاگریها! به‌سر و کول همدیگر می‌پرند، برای هیچ‌کس جاذبه‌ای ندارد. اما آنچه را که شاید همگان به درستی ندانند حجم اموالی است که آخوندها و سپاه پاسداران جنایت‌کار و بسیج ضد‌مردمی به جیب زده و برای حفظ آن حاضر به هر قتل و جنایتی هم هستند.

اصل حرف این نوشته، همین دو سه پاراگرافی بود که خواندید.
فرع مطلب هم، نکاتی برای آشنایی با میزان بخشی از اموالی است که آخوندها از ملت مصادره کرده و درست‌تر آنکه، خمینی به طبسی بخشید.
برخی شرکتهای دیگر را هم رؤسای جمهور خمینی از اصول‌گرا گرفته تا اصلاح‌طلب مانند خاتمی به مرور زمان به دارایی‌های آستان قدس اضافه کردند.
بعد هم خامنه‌ای پای این مصادره را صحه گذاشت و کار را تمام کرد.
تا امروز که می‌توان گفت: کل مملکت و دارایی‌های آن بین 7-8-10 سوپر هلدینگ متعلق به خامنه‌ای و سپاه پاسداران و آستان قدس و بسیج و نیروی انتظامی و دیگر نهادهای سرکوبگر تقسیم شده.
هلدینگ‌هایی که حتی به دولت و سیستم خودشان هم مالیات نمی‌دهند و احتمالاً زیر سایه امن خمس و سهم امامی که به خامنه‌ای می‌دهند از هر مالیاتی معافند! 
برای مثال این‌جا نگاهی می‌خواهیم بکنیم به کم و کیف دارایی‌هایی که به اسم اموال آستان قدس رضوی، آخوندهای مفت‌خوار و جنایت‌پیشه از اموال ملت به سرقت برده‌اند و حتی یک ریال هم مالیات عرفی اموال مربوطه را به دولت خودشان هم نمی‌دهند! چون امام (ره!؟) نابکار، با دست خود مرقوم فرمود‌ه‌اند: آستان قدس و شرکتهای وابسته مالیات ندهند و خامنه‌ای هم بر همان نظر خمینی تأکید کرده (اعتماد 19 اردیبهشت 96) 

ابتدا ببینیم ”آستان قدس“ دقیقاً به چه چیزی گفته می‌شود؟ بر اساس آنچه که ”آستان نیوز“ پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی در تاریخ 6 ا سفند 91 نوشته، ”آستان قدس رضوی در لغت به‌معنی بارگاه پاک و مطهر امام رضا (ع) است ولی در اصطلاح و به‌طور عموم به مجموعه‌ی حرم مطهر، دستگاهها، نهادها، ادارات فرهنگی، صنعتی، کشاورزی، درمانی و... گفته می‌شود که منتسب به حضرت رضا (ع) است“.
کروکی کلی این نهادها را می‌توانید در شکل زیر ببینید تا متوجه شوید تحت نام پیشوای پاک اسلام حقیقی که جان فدای مظلومان کرد و هرگز به رجس حکومت جبار وقت آلوده نشد، چه غارت و چپاولی از اموال به قول خودشان ”بیت المال “ انجام می‌شود؟! به اسم امام رضا (ع) آستانی ساخته‌اند که بنا‌ به آمار خودشان سالانه 300 میلیون مسلمان به زیارتش می‌شتابند و وجوه نذری خود را نثار بارگاهش می‌کنند. (شاید فکر کنید عدد 300 میلیون اشتباه است، من هم همین‌طور فکر کردم اما عدد اعلام شده رسمی آستان مربوطه در منابع متعدد، واقعاً همین است) برای رتق و فتق چنین حجمی از زائران حدود 30هزار پرسنل مشغول کارند که در کمال شگفتی 29هزار نفرشان نیروی افتخاری هستند و تنها یک‌هزارنفرشان دستمزد دریافت می‌کنند یعنی از این بابت هم آستان قدس متحمل هیچ خرج و مخارجی نمی‌شود. (منبع: آستان نیوز 21اردیبهشت 96).

این‌چنین آستانی، بیشتر از 43درصد کل مساحت مشهد را در شمار موقوفاتش دارد، ضمن این‌که در آذربایجان شرقی و غربی و گلستان و گیلان و تهران و سمنان و یزد و کرمان و اصفهان و دامغان و قزوین و حومه مشهد هم موقوفاتی دارد که ارزش زمین‌هایشان حدود 20میلیارد دلار برآورد شده.
شیادانه زیر اسم مطهر امام رضا علیه‌السلام و با استفاده از نذورات و خیرات اهدایی مردم، یک شبکه ”تو در توی“ اقتصادی درست شده که به اعتراف مقامات آستان، 89 شرکت و مؤسسه انتفاعی فعال در زمینه‌های گوناگون اقتصادی را شامل می‌شود. تنها هلدینگ‌هایی که توان رقابت با مجموعه آستان‌قدس را دارند، مجموعه موسوم به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران و بنیاد تعاون ناجا متعلق به نیروی سرکوبگر انتظامی هستند.


لازم به یادآوری است که هر یک از نهادهایی که در کروکی بالا می‌بینید، خود چند نهاد عظیم دیگر را زیرمجموعه خود دارند که انواع و اقسام شرکتهای همکار را شامل می‌شوند. به‌عنوان نمونه، برخی شرکتهای زیرمجموعه عمران و ساختمان عبارتند از:
                                1.شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی                 
                                2.شرکت مسکن و عمران قدس رضوی
                                3.شرکت مهندسان مشاور و شهرسازی آستان قدس رضوی
                                4.شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی
                                5.شرکت کارخانجات بنای سبک قدس رضوی
یا فرضا برخی شرکتهای زیرمجموعه بخش مالی – تجاری آستان قدس عبارتند از:
                              ـ  مؤسسه اعتباری رضوی
                                 این مؤسسه با هدف حمایت از شرکتهای تابعه آستان
                                 قدس  راه‌اندازی شده است. خدمات و تسهیلات این
                                 مؤسسه مختص کارکنان و شرکتهای آستان قدس
                                 است.

                               ـ  شرکت کارگزاری رضوی
                                  این شرکت دست‌اندرکار بورس کالا و اوراق بهادار
                                  آستان قدس است. مشاوره و خدمات مالی و
                                  سرمایه‌گذاری به‌ویژه در حوزه انرژی از فعالیت‌های
                                  اصلی این شرکت به‌شمار می‌آید. به گفته مدیر عامل
                                  شرکت کارگزاری رضوی، این شرکت در سال ۱۳۹۳
                                  حدود ۹ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار و مشارکت خرید
                                  و فروش کرده است. شرکت کارگزاری رضوی عمدتاً
                                  در چهار حوزه پتروشیمی، قیر و فرآورده‌های نفتی،
                                  کشاورزی و صنعت و معدن فعال است.

                                ـ  منطقه ویژه اقتصادی سرخس
                                   این منطقه به وسعت ۵۲۰۰ هکتار در مرز ترکمنستان و
                                   نزدیک شهر سرخس بنا شده است. اولویت فعالیت این
                                   منطقه که مجوز تأسیس آن در سال ۱۳۷۵ صادر شد،
                                   ترانزیت کالا و انبارداری عنوان شده است. به گفته
                                   مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، آستان قدس
                                   رضوی برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تأمین 
                                   زیرساخت‌های منطقه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه
                                   کرده است. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه
                                   هم حدود ۳۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است. به گفته
                                   مسئولان منطقه ویژه سرخس در ۹ ماه اول سال ۱۳۹۴
                                   حدود ۵۰ هزار تن کالا صادر کرده که گفته می‌شود در
                                   مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ برابر افزایش یافته
                                   است.

یکی از مهمترین کمپانی‌های سوپر هلدینگ آستان قدس (با پوزش از روح پاک امام رضا که حتی در کاخ بزرگترین امپراتوری زمان خود نیز، دامنش از آلوده شدن به قدرت و ثروت، مبرا ماند – امپراتوری به جا مانده از هارون الرشید، که در دست فرزندش مامون بود بزرگترین ابرقدرت زمان خود بود)، کمپانی محصولات غذایی و دارویی رضوی است. برخی شرکتهای زیرمجموعه ‌این کمپانی عبارتند از: شرکتهای زیر مجموعه:
                                   1.شرکت نان قدس رضوی
                                   2.شرکت آرد قدس رضوی
                                   3.شرکت خمیرمایه رضوی
                                   4.شرکت فرآورده‌های غذایی رضوی
                                   5.شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی
                                   6.شرکت قند آبکوه
                                   7.شرکت قند تربت حیدریه
                                   8.شرکت قند چناران
                                   9.شرکت داروسازی ثامن
به گفته سرپرست این شرکت، دوازده درصد محصولات کیک و شیرینی ایران توسط نان رضوی تولید می‌شود. شرکت نان قدس بیش از ۹۰ نوع محصول تولید می‌کند و در ۸ ماه اول سال جاری خورشیدی، هزار و ۷۰۰ تن محصول به ارزش ۳ میلیون دلار صادر کرده است. نان قدس در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و آسیای میانه هم نمایندگی دارد. در کنار نان قدس، شرکت خمیرمایه رضوی قرار دارد که به گفته مسئولانش یک چهارم خمیرمایه ایران را تأمین می‌کند و بیش از ۵۰ درصد از محصولاتش را به خارج از ایران صادر می‌کند. صنایع غذایی رضوی محدود به نان و خمیرمایه نمی‌شود. شرکت لبنی رضوی نیمه اول سال ۱۳۹۴، حدود هشتصد تن انواع محصولات لبنی صادر کرده است. در کنار اینها شرکت فراورده‌های غذایی رضوی کنسرو و کمپوت‌های ممتاز و نوشیدنی‌های تقدیس را تولید می‌کند. به گفته مدیرعامل شرکت فرآورده‌های غذایی رضوی، این شرکت در ۵ ماه اول امسال، هزار و ۷۰ تن محصول صادر کرده است.

برای اطلاع از تعداد شرکتها و گستره حوزه فعالیت‌های مالی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و... سوپر هلدینگ آستان قدس با یک مراجعه به اینتر نت می‌توانید با سیاهه‌ای از اسامی شرکتها آشنا شوید که طول و عرض این بنیاد را نشان می‌دهد این‌جا و برای ختم مطلب به چند شرکت خودرو سازی متعلق به این سوپر هلدینگ هم اشاره کرده و می‌گذریم.
       1.شرکت شهاب خودرو
       2.شرکت شهاب بار
       3.شرکت کمباین سازی ایران
فعالیت شرکتهای وابسته به آستان قدس رضوی در زمینه خودروسازی بیشتر بر خودروهای سنگین و حمل و نقل متمرکز است. تأمین قطعات و لوازم یدکی هم از جمله این فعالیتها است. شرکت شهاب خودرو با نام اصلی لیلاند موتورز ایران در سال ۱۳۴۲ تأسیس شد، در سال ۱۳۷۴ تغییر نام داد و استان قدس سهام آن را در سال ۱۳۷۸ خرید. تولید و فروش اتوبوس، کامیون و تانکر از جمله فعالیت‌های اصلی این شرکت است. این شرکت می‌گوید که اولین اتوبوس‌های دو طبقه‌ ایران را تولید کرده و دومین تولیدکننده اتوبوس در ایران است. آستان قدس در سال ۱۳۷۸ در یک مزایده، ۶۵ درصد از سهام این شرکت را به قیمت حدود ۹ میلیارد تومان خرید، اما این مبلغ به‌عنوان بخشی از بدهی دولت به این نهاد در نظر گرفته شد. یعنی آستان قدس، شرکت لیلاند موتورز ایران را مجانی و بدون پرداخت حتی یک ریال، از دولت در جریان یک مزایده! خرید!. این هدیه محمد خاتمی اصلاح طلب؟؟ ؟ به واعظ طبسی اصول‌گرا بود! 

شرکت شهاب‌یار ارائه خدمات پس از فروش محصولات شهاب خودرو و فروش لوازم و قطعات یدکی را برعهده دارد و شرکت کمباین سازی ایران به گفته آستان قدس بزرگ‌ترین تأمین‌کننده ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی در منطقه است.
آستان قدس یک تراست نفتی هم به اسم شرکت توسعه نفت و گاز رضوی دارد که در مالکیت آن با سوپر هلدینگ ”شستا “ شریک است. شستا همان شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی است که خود به تنهایی صاحب 400 شرکت و کمپانی و هلدینگ است! و در کنترل اصلاح طلبان‌ ؟؟ ؟ است.
اینک که تصویر هر چند کوچکی از سوپرهلدینگ موسوم به آستان قدس گرفتید می‌توانید دریابید اصول‌گرا و اصلاحاتچی و اعتدالی چگونه بر سر یک سفره نشسته‌اند و اگر هم یک کلمه مانند آنچه که روحانی در میتینگ‌های انتخاباتی‌اش درباره مالیات ندادن آستان قدس گفت در واقع به چه چیزی اشاره کرد و همین‌طور می‌توان دریافت چرا فقط به یک اشاره اکتفا کرد و گذشت؟! چرا که همه باندهای رژیم از جمله باند خودش در این افتضاح دخیل اند! و روحانی نیز تنها هنگامی دست از دهان کشید که صاحب آن هلدینگ (یعنی رئیسی و خامنه‌ای)، کرسی ریاست جمهوری‌اش را تهدید کردند وگرنه که روحانی خود سالیان سال است بهتر از هر کسی به این داستانها اشراف داشته و بیشتر از هر کسی می‌داند هر کدام از سران و مقامات رژیم، چقدر و از کجا به جیب می‌زنند؟! 
از همین روست که اکثریت مردم فهیم ایران، از هردوباند تشکیل دهنده حکومت بیزارند و راه خروج از دیکتاتوری را در بیرون از دایره خودی‌ها و نخودی‌های دیکتاتوری جستجو می‌کنند.
درباره بافت تو در تو و پیچیده دیگر هلدینگ‌های این مملکت که نمایانگر علت ویرانی اقتصاد ایران زیر حاکمیت آخوندهاست در مقاله‌یی دیگر صحبت خواهد شد.