۱۳۹۹ آذر ۲۰, پنجشنبه

نمای روز ـ کرونا؛ چرا مشکل تراکم در حمل‌ و نقل حل نمی‌شود؟

حریرچی: اتفاقی که این چند روز گذشته خصوصاً در سطح شهر تهران افتاد نگران‌کننده است و اوضاع تهران کماکان شکننده است چرا؟

حریرچی: فعلاً ظاهراً تا اطلاع ثانوی تراکم در مترو و تراکم در حمل‌و‌نقل عمومی قابل حل نیست هر کاری می‌کنیم گزارشهای صدا و سیما هم دال و بیانگر این هست

البته اعتراف حریرچی به معضل تراکم ناشی از افزایش اعتراضات مردمی‌ست

یک شهروند: از ساعت ۶ به بعد مترو بی‌آر پی همه جا شلوغ… .

یک شهروند: با این شیوه مدیریت من بعید می‌دانم تاثیر آن‌چنانی داشته باشد نهایتاً می‌گویند قرمز است فردا می‌گویند نارنجی است پس فردا می‌گویند زرد است

مجری: حالا مقصر اصلی را چه کسی می‌دانید و کجا می‌دانید یعنی ما این فشار و مطالبه را باید کجا بگذاریم

محسن هاشمی رفسنجانی: من فکر می‌کنم باید روی همین دولت گذاشته بشود

اما پاسخ روحانی پس از ده ماه تماشایی‌ست

آخوند روحانی ـ ۱۹آذر ۹۹

قطعاً یکی از چیزهایی که نیاز دارند این‌که تولید واگن و تولید اتوبوس و خرید اینها و تأمین قطعات باید انجام بگیرد

محسن هاشمی رفسنجانی:

بالاخره ساخت واگن حداقل یک‌سال یک سال و نیم طول می‌کشد این جوری نیست که شما همین الآن پول بگذارید واگن دریافت کنید یا حتی اتوبوس حداقل ۹ماه طول می‌کشد

البته روحانی با بودجه نامریی سال بعد تصمیمات مهمی در این زمینه گرفت.

آخوند روحانی ـ ۱۹آذر ۹۹

ضمنا برای کرونا ما دیروز یک تصمیم مهم گرفتیم

برای خرید اتوبوس ما برای سه ماهه امسال انشاءالله یک مصوبه‌یی را در ستاد کرونا می گذرانیم برای سال بعد

مجری: این جمله جمله عجیبی بود ها که دولت تصور کند من که دارم می‌روم بگذار بعد

حریرچی: من خواهش می‌کنم همه چیز را سر این کرونای بیچاره هم بالاخره خالی نکنیم

تا می‌خواهیم محدودیتی را اضافه کنیم می‌گویند اقتصاد مملکت را خراب کردید

مجری: خوبی این دولت این است که پول که اینجا که نمی‌گذارد جاهای دیگر هم نمی‌گذارد یعنی خوبی آن این است که ظلم بالسویه یعنی هر جا که نگاه می‌کنی می‌بینیم آن قسمت هم لنگ هست

حل نکردن مشکل حمل و نقل هم درست مثل تن ندادن به قرنطینه و واکسن و بازگشایی‌ها، اقدامی جنایتکارانه برای ایمنی جمعی است