۱۳۹۹ آذر ۱۹, چهارشنبه

یک مرگ و این همه بهم‌ریختگی؟

                      واکنش و وحشت از یک مرگ

هلاکت محسن فخری‌زاده مثل هر واقعه دیگری در رژیم، باعث بهم ریختگی درون نظام شده است. حتی در معرفی وی این بهم ریختگی دیده می‌شود و هر کس و نهادی چیزی می‌گوید.

از «سرتیپ» تا «دانشمند» و حتی «دکتر» خواندن این پاسدار جنایت‌کار که بگذریم، در گام‌های بعدی به القاب و عناوین جالب توجه دیگری برمی‌خوریم. عناوینی مانند «سلیمانی هسته‌ای»، «مدافع و مشارکت کننده در برجام»، «مخالف سرسخت مذاکره» و...

اگر چه منابع مختلف حکومتی مدعی مدرک تحصیلی «کارشناسی ارشد هسته‌ای» هستند، اما برخی منابع نیز فخری‌زاده را «دکتر» معرفی می‌کنند.

به هر صورت، چه فخری‌زاده «دانشمند» باشد یا «دکتر»؛ وی اصلی‌ترین دلال و کارچاق‌کن خامنه‌ای برای دستیابی به بمب اتمی نظام ولایت بود.

فخری زاده‌ٔ برجامی؟ فخری زاده‌ٔ «هسته‌ای»

یکی با اصرار بر مقام دولتی وی (معاونت وزارت دفاع) تأکید می‌کند؛ دیگری از این موضوع عصبانی می‌شود و عربده می‌کشد که چرا منکر «هسته‌ای» بودنش می‌شوید؟! (رجا نیوز. ۸آذر)

یکی پاسدار هسته‌ای! نظام را عضو پنهان و تاثیر‌گذار ثابت در مذاکرات هسته‌یی و برجام معرفی کرده (محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی)؛ اما دیگری (مقاله ۱۳آذر روزی‌نامه‌ٔ چاقوکشان کیهان) اساساً وی را «مخالف مذاکره» و برجام معرفی می‌کند!

در گامی فراتر، فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی رژیم که نماینده‌ٔ فعلی مجلس ارتجاع هم هست، در جلسه‌یی موسوم به «نشست طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها» علناً باند مقابل را «تهدید» می‌کند! (۱۱آذر۱۳۹۹)

وی مدعی می‌شود که: «اخطار به عناصر دولت می‌دهم که اگر بخواهند فخری‌زاده را حامی برجام جلوه دهید که اینکار را هم کرده‌اند و حرف خود را پس نگیرید من وارد عمل می‌شوم و آن‌وقت من به مطبوعات چیزهایی را خواهم گفت. کسی بنده را مخل امنیت ملی معرفی نکند نکاتی را می‌دانم در مورد آقای فخری‌زاده و کارهایی که دست داشتند و می‌خواست انجام دهند و تهدید می‌کنم اگر بخواهند این طایفه و قبیله برجامی، این شهید بزرگوار را برای مطامع خود مصادره کنند من اقدام شدیدی خواهم کرد. من حاوی اطلاعات هستم و می‌گویم اینها با فخری‌زاده می‌خواستند چه کنند‌».

فخری زاده‌ٔ «هسته‌ای» ناگهان «دانشمند کرونایی» می‌شود!

اما در مسخره‌ترین نمایش مهوع نظام، پاسدار شاغل در تولید سلاح‌کشتار جمعی نظام را ناگهان در پوستین یک «پژوهشگر تشخیص و درمان و تولید کیت و واکسن کرونا» به رسانه‌ها معرفی می‌کنند!

از جمله مزدوری به نام حسن آبنیکی در شبکه سوم تلویزیون آخوندی به‌عنوان «مدیر سابق هسته‌ای» وارد مصاحبه شده و ناگهان وارد بحث پزشکی و کرونا شده و ضمن ادعای «تولید و صادرات کیت تشخیص کرونا به کشورهای اروپایی!»، پاسدار فخری‌زاده را مسئول تیم تحقیقاتی می‌داند که در ایران مشغول تولید واکسن کرونا بوده است! (برنامه پرونده ویژه ۸آذر)

هم‌چنین پاسدار یوسف مولایی در کرج مدعی شد که کیت تشخیص کرونا هم زیر نظر فخری‌زاده ساخته شده است! (۱۲آذر در جمع خبرنگاران نظام)

تنشها و درگیریها

با توجه به حرص و نیاز مطلق خامنه‌ای به یک «تضمین امنیتی» برای نظام، بعید به‌نظر می‌رسد که هلاکت محسن فخری‌زاده پایان یک مسیر برای نظام باشد. اما آنچه که به ضرس قاطع می‌توان گفت این است که مرگ وی تنشها و درگیریهای تازه‌یی در پیکره‌ٔ نظام ولایت ایجاد کرده که به‌نظر می‌رسد تازه سر آغاز آن را دیده‌ایم.

می‌توانیم تهدید پاسدار «دانشمند!» عضو مجلس ارتجاع، فریدون عباسی را، رو در روی باند مقابل، اوجی تازه از یک زخم کهنه بدانیم. اما قطعاً پاچه گیریهای وحوش هار ولایت که در صفحات اجتماعی مستقیماً به فرماندهان سپاه و حتی تلویحا خود خامنه‌ای حمله می‌کنند، برگی نو از کتاب «ریزش» و «تزلزل» در نظام فرتوت و پوسیده‌ٔ ولایت است.

تزلزل و ریزشی که آینده‌ٔ پیش روی این نظام را بیش‌از‌پیش روشن می‌کند!