۱۳۹۹ آبان ۲۸, چهارشنبه

دونالد ترامپ مدیر امنیت سایبری آمریکا را برکنار کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه 17 نوامبر 2020 در اقدامی فوری کریس کریبس مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت ساختارهای زیربنایی ایالات متحده را به دلیل «گفته‌های کاملا غیر دقیق» او درباره امنیت انتخابات 2020 آمریکا برکنار کرد.

ترامپ در پیامی بر شبکه «توئیتر» گفت «بیانیه اخیر صادره از کریس کریبس درباره امنیت انتخابات 2020 به هیچ‌وجه دقیق نبوده، زیرا که تخلف‌ها و تقلب‌های گسترده‌ای انجام شده است».

او همچنین افزود که «به همین منظور و با تصمیمی فوری کریس کریبس از پست مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت ساختارهای زیربنایی برکنار می‌شود».

در مقابل و چند دقیقه پس از آن کریس کریبس اما در حساب توئیتر خود گفت: «به خدماتم در آژانس (امنیت سایبری) افتخار می‌کنم، امور را به بهترین نحو انجام دادیم».

دلیلی بر مفقود شدن رای‌ها نیست

شایان ذکر است که در 13 نوامبر جاری مقامات اجرایی انتخابات آمریکا وجود هر گونه دلایلی مبنی بر فقدان رای‌ها یا تعدیل‌شان یا وجود هر گونه نقص‌هایی در سیستم‌های انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کردند.

در همین راستا مقامات محلی و ملی مسئول امنیت انتخابات و از جمله آنها آژانس امنیت سایبری و امنیت ساختارهای زیربنایی وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه مشترکی گفتند که «انتخابات 3 نوامبر امن‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا بوده است».

همچنین اشاره شده بود که دلایلی دال بر این‌که سیستم انتخاباتی رای‌هایی را حذف، مفقود یا تعدیل کرده باشد یا به هر شکلی از اشکال هک شده باشد، وجود ندارد.

بیانیه مقامات انتخاباتی افزود که « علی‌رغم اطلاع ما از این‌که روند انتخابات نزد ما تشکیل دهنده ادعاهای بسیار زیادی است، می‌توانیم به شما تاکید کنیم که از امنیت انتخابات‌مان و سلامت آن اطمینان کامل داریم.

شایان ذکر است که برخی گزارش‌ها در آمریکا گفته‌اند که سیستم رای دهی موسوم به «دومینیون» آراء نزدیک به 2.7 میلیون رای دهنده آمریکایی از نقاط مختلف این کشور و از جمله در پنسیلوانیا و دیگر ایالت‌ها را «حذف» کرده اما تاکنون هیچ‌گونی شواهدی دال بر اثبات این مدعا وجود ندارد.