۱۳۹۹ آبان ۲۱, چهارشنبه

مگنوس اسکارشون نماینده پارلمان سوئد:

 

دوستان عزیز،

در آغاز سخنانم با قاطعیت بگویم که این رژیم باید برود. این رژیم پلید مردم خودش را زندانی کرده، سلاخی می‌کند و نهایتاً آنها را به طناب‌دار می‌سپارد. راستی چرا؟ زیرا مردم ایران خواهان آزادی، دموکراسی و عدالت هستند.


زمان آن فرا رسیده تا این رژیم برود و جایش را به حکومتی بسپارد که بر اساس دمکراسی بنا خواهد شد.

ما مطلع هستیم که مردم ایران شهر به شهر و روستا به روستا در مقابل این رژیم قدعلم کرده‌اند. آنها می‌گویند دیگر بس است. پس زمان آن فرا رسیده تا سوئد به حمایت از مردمی برخیزد که خواهان دمکراسی و حقوق‌بشر در ایران هستند.

ترزا ویلیرز - وزیر محیط‌زیست دولت بوریس جانسون تا فوریه ۲۰۲۰

خیلی خوشحال هستم که امروز با شما هستم در این کنفرانس که به‌مناسبت اولین سالگرد قیام سراسری در ایران برگزار می‌شود و امروز به گرامی‌داشت مردم شجاع ایران نشستیم که سرکوب و اذیت و آزار رژیم را برای به سکوت کشاندن مخالفانشان و خواستشان برای تغییر را به چالش کشیدند. این اعتراضات با تظاهرات علیه تصمیم رژیم به افزایش قیمت بنزین شروع شد اما به‌سرعت به اعتراضات ضد رژیم تبدیل شد. پاسخ رژیم سرکوب بیرحمانه ودستیگیریهای گسترده بود و در واقع افشاگریهای جنبش مقاومت ایران یعنی شورای ملی مقاومت که در گزارشات مطبوعات غربی و بین‌المللی هم تأیید شد که دست کم ‍۱۵۰۰۰ تن از تظاهر کنندگان کشته شدند.

بهروز مقصودی – اتحادیه انجمنهای جوانان دموکراتیک ایرانی - نروژ

سلام می‌کنم به خانم رجوی، رئیس‌جمهور مقاومت که مردم ایران و مقاومت آنها را در همه جا نمایندگی می‌کنند.
تعظیم می‌کنم در برابر تک‌تک شهدای قیام آبان که در قلب هر ایرانی وطن‌پرستی جا دارند و در سالگرد این مناسبت بزرگ ملی میهنی از طرف اتحادیه انجمنهای جوانان دموکراتیک ایرانی، هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران، به رهبر مقاومت برادر مسعود به‌خاطر داشتن چنین نسل رشید و شورشگری که برآمده از جوشش خون دست پروردگانش یعنی شهدای دهه۶۰ و سربداران ۶۷ هستند تبریک می‌گویم.

برخی از قیام آبان تحت عنوان «پیکار مردم ایران برای نان و آزادی» صحبت می‌کنند. البته که ۱۵۰۰ شهید ما در این قیام نه نان داشتند و نه آزادی، ولی خوب می‌دانستند که تا این رژیم بر سر کار است هیچ‌کدام را به‌دست نخواهند آورد. ۱۲۰۰۰ دستگیر شده‌مان هم که در زندانهای رژیم زیر شکنجه قرار دارند به این چشم ندوخته‌اند که از این رژیم جنایتکار لغو مجازات اعدام و آزادی زندانیان سیاسی دربیاید. این خواسته‌ها را مردم ما در قیامهای پیش‌تر تجربه کرده‌اند. در قیام آبان ۹۸ آنها خواستار سرنگونی رژیم آخوندی در تمامیتش و جایگزین شدنش با یک جمهوری دموکراتیک بودند با شعارهایی هم‌چون «مرگ بر خامنه‌ای»، «حکومت آخوندی نمیخوایم، نمیخوایم» و «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر».

دکتر رامش سپهرراد – آگادمیسین، مدیر امنیت سایبری

با سلام و درود به تمام هموطنان عزیزم
با سلام به شورشگران ایران‌زمین
با درود به روح پاک شهدای قیام آبان
یک سال از قیام آتشین آبان می‌گذرد. در آن قیام سراسری، مردم و جوانان آزادیخواه ایران فریاد زدند که رژیم چپاولگر آخوندی باید سرنگون شود. پیام قیام در یک کلمه این بود که رژیم آخوندی رفتنی است. این نظام در آستانه سرنگونی است.
پرواضح است که قیام آبان قبل از همه نشان‌دهنده چشم‌انداز سقوط رژیم آخوندی، و بن‌بست شکن بودن مشی براندازی مجاهدین و کانونهای شورشی در میدان عمل و کف خیابانهای شهرهای ایران بود. و این‌چنین است که حنای مبلغین و لابیها و حامیان رژیم برای با ثبات نشان‌دادن آن و بیهوده بودن حمایت از مبارزه مردم ایران، دیگر بیش‌ از‌ پیش رنگ باخت و درهم شکسته شد. مردم ایران دیکتاتوری شاه خائن را به زباله‌دان تاریخ انداختند و بی‌تردید رژیم آخوندی را هم به‌زودی سرنگون و به زباله‌دان تاریخ خواهند انداخت.
درود بر همه کانونهای قهرمان شورشی در سراسر میهن عزیز مان، این مهد دلیران و شیران.

بهروز امید – انجمن متخصصان ایرانی - نروژ

فقر گسترده، بیکاری نیمی از جوانان، اعدام و شکنجه مخالفین، تبعیض علیه زنان و اقلیتها و مرگ و میر بیش از ۱۰۰۰نفر در روز در اثر کرونا واقعیت زندگی مردم ایران است. نارضایتی‌ ۹۶درصد مردم به‌گفته رئیس کنونی مجلس رژیم، ایران را در آستانه دگرگونی قرار داده است.

استراتژی اصلی‌ تغییر در ایران انحلال و نابودی سپاه است. کانون‌های‌شورشی سمبل و برایند این راهبرد هستند و قیامهای ۹۶ و ۹۸ از همین سنخ بودند. این راه‌حلی است که حاکمیت به‌شدت از آن هراس دارد و تمرکز حملات تروریستی و تبلیغات و شیطان‌سازی علیه این استراتژی و این مقاومت و هم‌چنین سرکوب عریان جوانان در این روزها را در این کادر می‌توان تفسیر کرد.

به قول شاعر "گر مرد رهی‌ میان خون باید رفت"، درود به کانون‌های‌شورشی، کلید تغییر دموکراتیک در ایران.

سفیر میچل ریس– مدیر پیشین سیاست‌گذاری وزارت‌خارجهٔ آمریکا

بسیار مایه افتخار است که با شما همراه هستم
در قیامی که بیش از ۱۹۰شهر در تمام استانهای ایران انجام شد. افرادی که جانشان را برای این هدف مقدس شرکت کردند جرقه اول با افزایش قیمت بنزین انجام شد اما خواسته‌های مردم ایران بیشتر بود. آنها ذات و بنیاد این رژیم ستمگر را هدف قرار دادند.

این اعتراضها به همان دلیلی شکل گرفت که همه مردم جهان خواهان آن هستند. حقوق‌بشر و آزادی.

شما بسیار روشن کردید که خواهان تغییر هستید. شما با تظاهرات سراسری نشان دادید که اهداف شما حق است و محقق می‌شود. شجاعت شما در برابر این رژیم وحشی بسیار انگیزاننده است.

چند سال پیش علیه سازمان مجاهدین در آمریکا یک کارزار شیطان‌سازی در جریان بود اما الآن وضعیت تغییر کرده است. اما امروز شرایط به کلی تغییر کرده است و سازمان مجاهدین به‌عنوان یک سازمان سیاسی مشروع که نمایندگی بخش گسترده‌یی از مردم ایران را دارد شناسایی شده و سازمان پیشتاز تغییر در ایران است.

آینده دموکراتیک برای ایران از هر زمان دیگر نزدیک است. بدانید که همه آزادیخواهان ایران در کنار شما هستند.

نیلوفر عالمیان:


یک‌سال پیش وقتی در قیام آتشین آبان‌ماه، ایران یکپارچه شورش و عصیان شده بود، حس عجیبی داشتم.

اشتیاق و عطش برای بودن کنار تک‌تک خواهران و برادران دلیرم که به مراکز رژیم تهاجم می‌کردند و با شهامت و شجاعت خودشان، سراپای رژیم را به لرزه در آورده بودند.
دلم می‌خواست در صف جلوی قیام در برابر گلوله‌های پاسداران جنایتکار قرار می‌گرفتم و به‌جای تک‌تک آنها شهیدان می‌شدم. از شبنم و مریم و... نیکتا تا مهرداد، نوید و مصطفی. . .
از طرف دیگر حس شرف و افتخار از این نسل که این‌چنین در برابر هیولای خون‌ریز قد علم کرده و نقشه‌مسیر درخشان سرنگونی را از میان همه بیراهه‌های واهی شناخته است. همان استراتژی درخشان تدوین شده توسط برادر مسعود که از چهل سال پیش با خونبهایی سنگین آغاز شد و تا سرمنزل آزادی ادامه پیدا خواهد کرد.
در این میان اما آنچه که برای من به‌عنوان یک زن مجاهد خلق بالاترین افتخار را داشت، دیدن صحنه‌های دلاوری زنان و دختران میهنم بود.
از همان شیرزنانی که یک تنه، جلوی خودروها را گرفته و مردم را به آغاز قیام و حرکت تشویق می‌کردند.
از زنان دلیری که اولین فریادهای «مرگ بر خامنه‌ای» را سر می‌دادند و جمعیت را به شورش و عصیان فرامی‌خواندند.

خواهر مریم سالیان است که به همه ما درس «می‌توان و باید» را داده است. من همیشه تصور می‌کردم که این آرمان خاص خواهر مریم و در توان اراده سترگ اوست.
اما این روزها به ایمان و یقین رسیدم که تک به تک ما زنان و مردان می‌توانیم مثل او فکر کنیم و «می‌توان و باید» را لحظه به لحظه به اثبات برسانیم. واقعیت این است که دشمن تلاش می‌کند از هزار جهت با ایجاد رعب و وحشت و ترویج ناباوری این‌طور القاء‌ کند که سرنگونی‌اش غیرممکن است. اما ما سرشار باور و ایمان هستیم چون انتخاب کرده‌ایم. چون برای پرداخت هر بهایی آماده هستیم و این چیزی است که هر روز در جای جای میهن، توسط کانونهای شورشی قهرمان به اثبات می‌رسد.
ما این ایمان را در خلال نبردی مستمر با تمامی موانع ذهنی و وسوسه‌ها و منافع فردی به دست آورده‌ایم.
بله در مقابل تصورات زن‌ستیزانه آخوندها، ما انتخاب کرده‌ایم که بر همه خرافه‌ها و دروغهای تاریخی آخوندها عصیان کنیم و مسئولیت سنگین سرنگون کردن آنها را بر دوشهای خود بگذاریم و هم‌پیمان با خواهر مریم که شورشگر و پرچمدار نخستین همه ما بوده است پیروزی محتوم را تقدیم خلقمان کنیم و چنین خواهیم کرد.