۱۳۹۹ آبان ۱۴, چهارشنبه

نتایج انتخابات در کدام ایالت ها هنوز مشخص نیست؟

 

رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش طی سحنانی در کاخ سفید با اعلام اینکه در انتخابات پیروز خواهد شد، گفت: ما در ایالت‌هایی پیروز شدیم که تصور آن را نمی‌کردیم. ما در ایالت فلوریدا و اوهایو پیروزی چشمگیری به دست آوردیم. نتایج انتخابات ریاست جمهوری شگفت انگیز بوده است.

ترامپ گفت. ما داشتیم آماده می‌شدیم که انتخابات را ببریم، ولی ناگهان گفتند باید به دادگاه برویم. ما هم ماجرا را به دیوان عالی آمریکا می‌بریم، ولی تا جایی که به من مربوط می‌شود، ما انتخابات را بردیم.

ترامپ اعلام کرد در همه ایالت‌های مهمی که پیش افتاده، در واقع برنده شده است.

در همین حال از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که تا کنون انتشار یافته چنین برمی آید که پیروزی ترامپ در برخی ایالت ها چشمگیر بوده و یک بار دیگر ثابت شده که به نظرسنجی ها نمی توان اعتماد کرد.

نتایج انتخابات تا این لحظه نشان می‌دهد بر خلاف نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، نه تنها پیروزی قاطعی نصیب بایدن دموکرات نشده است که وی و طرفدارانش تاکنون نتوانسته‌اند هیچ یک از ایالتهای کلیدی تاثیرگذار در انتخابات را از آن خود کنند و بعید نیست نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ که با پیروزی ترامپ همراه شد، تکرار شود.

در تمام ایالت‌های کلیدی کارولینای شمالی، فلوریدا، پنسیلوانیا، اوهایو، میشیگان و ویسکانسین، ترامپ پیش افتاده است. در صورتی‌که این نتایج پابرجا بماند، ترامپ با نتیجه حیرت‌انگیزی به پیروزی خواهد رسید.

این در حالیست که بایدن ساعتی پیش درسخنرانی خود از تغییر وضعیت آرا با شمارش آرای غیرحضوری رای دهندگان گفت و مدعی شد در چند ایالت کلیدی از جمله پنسیلوانیا که ظاهراً تا این لحظه بازنده است، برنده خواهد شد.

بایدن گفت: فکر می کنم پیروز نهایی خواهم بود.

نامزد دموکرات درحالیکه هنوز شمارش آرا ادامه دارد، این سخنان را به زبان آورد که اتفاقی کم سابقه در تاریخ انتخابات آمریکا است.

ترامپ هم در واکنش به ادعای بایدن گفت: تلاش می‌کنند انتخابات را سرقت کنند ولی هرگز اجازه این کار را نخواهیم داد..

به گفته ناظران، بایدن حتی در صورت پیروزی در ایالت های آیوا، آریزونا، مینسوتا و مین، تنها ۳۱ رای الکتورال دیگر به دست خواهد آورد و به ۲۷۰ رای الکتورال لازم نخواهد رسید. او برای پیروزی به آرای الکتورال دو ایالت از میان اوهایو، کارولینای شمالی، میشیگان، ویسکانسین و جورجیا نیاز دارد که امری سخت به نظر می‌رسد. لذا، در این لحظات اکثر تحلیلگران شانس برد ترامپ در انتخابات را بیش از بایدن میدانند.

نتایج انتخابات در کدام ایالت ها هنوز مشخص نیست؟

ایالت‌ آلاسکا (با ۳ رأی الکترال) ۲۳ درصد آرا شمارش شده و ترامپ با ۵۸.۱ به ۳۸.۳ از جو بایدن جلو است.

ایالت نوادا (با ۶ رأی الکترال) ۵۱ درصد آرا شمارش شده است که بایدن با ۵۱.۵ نسبت به ۴۶.۵ از ترامپ جلو است.

آریزونا (با ۱۱ رأی الکترال) ۷۷ درصد آرا شمارش شده است که بایدن با ۵۲.۵ درصد نسبت به ۴۶.۲ از ترامپ جلو است.

جورجیا (۱۶ رأی الکترال) ۸۹ درصد آرا شمارش شده که نتیجه با ۵۱.۹ به ۴۶.۹ به نفع ترامپ است.

کارولینای شمالی (۱۵ رأی الکترال) ۹۴ درصد آرا شمارش شده که نتیجه با ۵۰.۱ به ۴۸.۷ به نفع ترامپ است.

پنسیلوانیا (۲۰ رأی الکترال) ۶۴ درصد شمارش شده است که دونالد ترامپ با ۵۶.۷ درصد به ۴۲.۱ از بایدن جلو است.

میشیگان (۱۶ رأی الکترال) بر اساس شمارش ۶۴ درصد آرا ترامپ ۵۳.۶ درصد آرا و جو بایدن ۴۴.۸ درصد آرا را به دست آورده است.

ویسکانسین (۱۰ رأی الکترال) ۸۶ درصد آرا شمارش شده که نتیجه با ۵۱.۲ به ۴۷.۳ به نفع دونالد ترامپ است.