۱۳۹۹ مهر ۱۴, دوشنبه

سازمان بهداشت جهانی: احتمالا 10 درصد مردم دنیا به کرونا مبتلا شده باشند


 در حالی که آمارهای وبگاه worldometers.info نشان می‌دهد تا روز دوشنبه پنجم اکتبر 2020، 35.5 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که احتمالا 10 درصد مردم دنیا به کرونا مبتلا شده باشند. این رقم می‌تواند به معنای ابتلای 760 میلیون نفر باشد و 21 برابر ارقام رسمی اعلام شده است.

دکتر مایکل رایان رئیس بخش اورژانس سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد که برآوردهای او نشان می‌دهد احتمالا یک نفر از هر 10 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده باشد.

دکتر رایان که در نشست کمیته اجرایی سازمان بهداشت جهانی سخن می‌گفت، تاکید کرد که آمارهای شهرها و روستاها و همچنین آمارهای گروه‌های مختلف انسانی کاملا متفاوت است و این یعنی اینکه هنوز بخش اعظم جهان در خطر است.

براساس پیش‌بینی دکتر رایان از مجموع 7.6 میلیارد نفر جمعیت جهان، 760 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده باشند. این عدد بسیار بیشتر از آمار جمع‌آوری و اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه جان هاپکینز است که براساس آن تنها 35 میلیون نفر در سرتاسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند.

کارشناسان مدت‌هاست که می‌گویند اعداد رسمی اعلام شده، نشانگر عدد واقعی مبتلایان نیست، زیرا که در بسیاری از کشورها امکان تست کرونا وجود ندارد و تنها آمار کسانی اعلام می‌شود که تست داده و تست آنها مثبت اعلام شده باشد. این در حالی است که بسیاری از مبتلایان به ویژه در کشورهای فقیر، به تست کرونا دسترسی نداشته و تعدادی از آنها نیز علائمی ندارند.

دکتر مایکل رایان رئیس بخش اورژانس سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: «ما به سمت مرحله دشوار در حرکتیم. بیماری کماکان در حال انتشار است.

براساس آمارهای وبگاه worldometers.info تا روز دوشنبه 35,452,964 نفر به کرونا مبتلا شده و 1,042,734 نفر به همین دلیل جان باخته‌اند.