۱۳۹۹ آبان ۴, یکشنبه

استقبال اتحادیه اروپا از توافق آتش‌بس در لیبی و اعلام آمادگی برای حمایت از اجرای آن


 با گذشت چند روز از امضای توافق آتش‌بس اطراف متخاصم لیبیایی در ژنو و ستایش کشورهای عربی و محافل جهانی از این توافق، شورای اتحادیه اروپا در بیانیه یکشنبه 25 اکتبر خود، مراتب استقبال کشورهای عضو از امضای توافق آتش‌بس را اعلام کرد.

در بیانیه امروز آمده‌ است که توافق آتش‌بس دائمی و کامل، گامی تعیین‌کننده و حاصل چندین ماه تلاش‌های فشرده منطقه‌ای و بین‌المللی بود و طرفین متخاصم در لیبی می‌بایست متعهد به اجرای کامل و فوری این توافق بشوند.

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو با اعلام این که از تمامی اطراف مؤثر جهانی و منطقه‌ای می‌خواهد که از این تلاش‌ها حمایت کنند، تأکید کرد عدم دخالت بیگانه در منازعه لیبی و توقف موارد نقض ممنوعیت ارسال سلاح که از سوی سازمان ملل مقرر گردیده، امری ضروری است و تمامی قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت باید محترم شمرده شوند و هر گونه دخالت خارجی غیرقابل قبول است.

درادامه بیانیه تأکید شده‌ است که تمامی پیکار جویان و مزدوران می‌بایست بلافاصله از لیبی خارج شوند و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو از آمادگی کامل برای حمایت از اجرای آتش‌بس دائمی از طریق اقدامات اجرایی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت برخوردارند.