۱۳۹۹ آبان ۴, یکشنبه

آغاز همکاری اقتصادی میان سودان و اسرائیل از عرصه کشاورزی

 

با اعلام اسرائیل در این خصوص که هیئتی در چند روز آینده عازم خارطوم خواهد شد، سودان در مورد برخی از راه‌های همکاری آتی میان دو کشور توضیح داد.


در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده‌ است که به دنبال دستیابی دو کشور به تصمیمی که وضعیت خصمانه میان آنها پایان داده و شالوده‌ای برای عادی‌سازی روابط فراهم می‌سازد، فعالیت در تعامل اقتصادی و تجاری با تأکید بر اولویت داشتن کشاورزی در راستای منافع دو کشور، آغاز خواهد گردید.

در ادامه این بیانیه آمده ‌است: توافق شد تا دو هیئت از دو کشور در هفته‌های پیش رو برای مذاکره و بستن توافق همکاری در عرصه‌های کشاورزی، بازرگانی، هواپیمایی و مسائل مربوط به مهاجرت و دیگر عرصه‌ها برای تحقق منافع مشترک دو ملت، نشستی مشترک داشته باشند.

در بخش دیگری از این بیانیه خاطرنشان شده که توافق درمورد فعالیت مشترک برای ایجاد آینده‌ای بهتر و حمایت از صلح درمنطقه است.

کاستن از فشار بدهی‌ها

شایان ذکر است که تصمیم به پایان دادن به دشمنی با اسرائیل و آغاز روابط اقتصادی و بازرگانی در نشست جمعه گذشته میان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت موقت سودان با مشارکت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام شد.

این نشست شاهد توافق آمریکا و اسرائیل با مشارکت دادن سودان در مرحله تازه آن و تلاش برای وارد ساختن مجدد این کشور در جامعه جهانی بود.