۱۳۹۹ مهر ۱۴, دوشنبه

بریتانیا: واکسن کرونا را فقط به افرادی که در معرض خطرند می‌دهیم

 

دولت بریتانیا روزیکشنبه 4 اکتبراعلام کرد، در نظر دارد واکسن ویروس کرونا که در آستانه تولید است را فقط به افرادی که جانشان درمعرض خطراین بیماری است، خواهد داد.

به گفته یکی از مقام‌های بریتانیایی مسئول در بخش سازماندهی واکسن‌های کرونا، اولویت توزیع و واکسینه به افراد مسن و کارگران وکارمندان مناطقی که در معرض ابتلا به بیماری هستند داده می‌شود و سازماندهی برای یک کمپین واکسیناسیون عمومی که شامل همه ساکنان بریتانیا شود وجود ندارد.

کیت بینگهام که توسط دولت بریتانیا به عنوان رئیس گروه کاری واکسیناسیون علیه اپیدمی کوید -19، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه فایننشال تایمز، گفت:«هیچ کمپین عمومی برای واکسیناسیون کرونا در بریتانیا وجود ندارد».

کیت گفت :ما تنها کسانی که در معرض خطر بیماری کرونا هستند را واکسینه می‌کنیم».

او افزود: «برخی در باره زمان لازم برای واکسیناسیون کل جمعیت بریتانیا سخن می‌گویند، اما باید بگویم این اشتباه است. برای افراد زیر 18 سال هیچ واکسینی وجود نخواهد داشت. این واکسن فقط برای بزرگسالان ، برای افراد بالای 50 سال، به ویژه برای کارگران بخش‌های پزشکی و خانه‌های مراقبت از افراد مسن و آسیب پذیرترین افراد است».

پیش از این دولت بریتانیا اعلام کرد، ده‌ها میلیون دوز واکسن کرونا که از طریق برنامه‌های تحقیقاتی مختلف به ویژه برنامه‌ای که دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت «AstraZeneca» بر آن کار می‌کنند را سفارش داده است.

بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور از مرز 500 هزار نفر گذشت. طبق آمار رسمی این کشور از بیش از 42 هزار نفر در این کشور نیز بر اثر بیماری کرونا جانشان را از دست دادند. این در واقع بالاترین آمار در سطح کشورهای اروپایی است به همین دلیل مقامات این کشور در باره احتمال اعمال محدودیت های جدید هشدار دادند.