۱۳۹۹ آبان ۴, یکشنبه

یک مقام قضایی: ضرب و جرح مرد جوان مشهدی از سوی خانواده همسر اتفاق افتاده است نه پلیس

 

علی اکبر احمدی‌نژاد بازپرس پرونده قتل مهرداد سپهری،‌ مرد جوان مشهدی که در پی آزار و شکنجه مامور پلیس حین بازداشت جانش را از دست داد،‌ گفت ضرب و جرح او از سوی «خانواده همسر» و «کسبه محل» اتفاق افتاده است، نه توسط ماموران پلیس.

به گزارش ایسنا ‏این مقام قضایی امروز یکشنبه 25 اکتبر 2020 مدعی شد که استفاده از شوکر و اسپری فلفل علیه این مرد از سوی پلیس، پس از کتک‌کاری خانواده همسر و کسبه صورت گرفت. این جوان مشهدی از قبل مُرده بود و پلیس برای اطمینان از زنده‌نبودن او بهش شوکر میزد.

ادعاهای این مقام قضایی در حالی منتشر می‌شود که خانواده «مهرداد سپهری» از پلیس شکایت کرده‌اند.

به گزارش منابع خبری ایران، در پی جان ‌باختن مهرداد سپهری فردی که انتشار ویدئوهای شکنجه و آزار او توسط پلیس مشهد در فضای مجازی موجی از خشم را به دنبال داشته است، خانواده او از پلیس شکایت کردند.

دادستان نظامی ‌خراسان رضوی عصر شنبه 24 اکتبر اعلام کرد که در خصوص مرگ این جوان پرونده‌ای در دادسرای نظامی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه خبری پلیس ایران، محمد کاظم تقوی با اعلام این خبر اظهار کرد: «در پی ارسال گزارش مرگ مردی جوان و انتشار تصاویری از زمان دستگیری متهم با ادعای مسمومیت بر اثر اسپری فلفل در شبکه‌های معاند، به محض دریافت گزارش و قبل از انتشار تصاویر مربوط به این واقعه از رسانه‌ها، دستورات ویژه به رئیس بازرسی پلیس استان برای پیگیری سریع پرونده و روشن شدن چرایی و علت آن صادر و تحقیقات با احضار مأمور انتظامی آغاز شده است.»

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه خاطر نشان کرد: «موضوع به صورت ویژه بررسی و نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.»

در این ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک مامور پلیس از اسپری فلفل و شوکر الکتریکی بر صورت و بدن مردی که دست‌های او با دستبند به میله‌ای بسته شده، استفاده می‌کند.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد در این باره گفت: «چند روز پیش در جریان یک نزاع خانوادگی در این شهر از پلیس برای خاتمه دادن به این درگیری تقاضای کمک شده که این مداخله به مرگ مردی جوان منجر شده است.»

محمد رضا دانشورنیا بامداد یکشنبه 25 اکتبر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفت: «این نزاع خانوادگی و درگیری بین مرد جوان و پدر زن وی روی داده بود و پس از آن خانواده از پلیس تقاضا کرده بود که برای خاتمه دادن به این درگیری مداخله کند.»

وی ادامه داد: «پس از حضور پلیس در محل، مرد جوان که معتاد به مواد مخدر بوده است حین انتقال از محل با پلیس نیز درگیر می‌شود که در ادامه منجر به مرگ وی می شود.»

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد گفت: «هم اکنون پرونده مرگ این جوان در پزشکی قانونی در حال رسیدگی است تا علت، مشخص شود.»