۱۳۹۹ آبان ۴, یکشنبه

پمپئو: حزب الله لبنان مانند القاعده و داعش یک سازمان تروریستی است

 

ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه 25 اکتبر اقدام کشور استونی برای قرار دادن نام حزب الله لبنان در فهرست سازمان های تروریستی استقبال کرد.

وزارت خارجه آمریکا با استقبال از افزایش تعداد کشورهایی که فعالیت های حزب الله لبنان را ممنوع و این گروه شبه نظامیان را به عنوان یک سازمان تروریستی در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دادند، گفت که این حزب برنامه‌های «خبیث» ایران در منطقه را اجرا م‌ کند و مانند القاعده و داعش در سراسر کشورها برای انجام اقدامات تروریستی فعال است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: تصمیم گواتمالا برای قرار دادن نام حزب الله لبنان در دوجناح سیاسی و نظامی به عنوان یک سازمان تروریستی، عزم این کشور برای مقابله بااین سازمان تروریستی خطرناک را نشان می دهد.

اجرای برنامه‌های مخرب رژیم ایران در منطقه

پمپئو همچنین گامی که کشور گواتمالا علیه حزب الله لبنان برداشت را گامی مهم در جلوگیری از برنامه ریزی حملات تروریستی این حزب یا جمع آوری کمک در سراسر جهان دانست.

او تأکید کرد که حزب الله یک سازمان تروریستی فراملی است که هدف آن اجرای برنامه های مخرب ایران است

وزیر خارجه آمریکا حزب الله لبنان را از نظر گسترش فعالیت این حزب در سراسر کشورهای جهان را به القاعده و داعش تشبیه کرد.

فعالیت‌های خرابکارانه و طرح‌های تروریستی حزب الله لبنان طی سالهای اخیر در قاره های آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا و خاورمیانه کشف و از ان جلوگیری شد.

تهدیدی برای اروپا و جهان

پمپئو با تأکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین شاخه نظامی و سیاسی حزب الله لبنان وجود ندارد ، از همه شرکای ایالات متحده خواست که این حزب را به عنوان یک سازمان تروریستی تلقی کنند.

پمپئو با اشاره به تصمیمات مشابهی که آلمان ، لیتوانی و کوزوو و صربستان در باره حزب الله لبنان اتخاذ کرده‌اند، یادآوری کرد، این تصمیمات مهم به منزله اعتراف به این حقیقت است که حزب الله با دو جناح سیاسی و نظامی‌اش ، یک سازمان تروریستی و تهدیدی بزرگ برای اروپا و بقیه جهان است.