۱۳۹۹ مرداد ۲۳, پنجشنبه

تصویری؛ پادشاه سعودی برای گذراندن ایام استراحت خود به منطقه «نیوم» سفر کرد


ملک سلمان بن عبدالعزیر پادشاه سعودی، روز چهارشنبه 12 اوت برای گذراندن ایام استراحت خود به منطقه جدید التاسیس «نیوم» در استان تبوک سفر کرد.

منابع رسمی پادشاهی سعودی روز چهارشنبه اعلام کردند که خادم حرمین شریفین ریاض را برای مدتی در منطقه «نیوم» باقی خواهند ماند.
منطقه سعودی «نیوم» که از نظر جغرافیایی به اردن، مصر هم نزدیک است، بخشی از برنامه چشم‌انداز 2030 است، یک پروژه گر
دشگری بلند پروازانه اقتصادی در جامعه سعودی به شمار می رود که در راستای خروج ریاض از وابستگی به درآمد نفتی توسط ولیعهد این کشور راه اندازی شده است.
مناظری از منطقه نیوم
                     مناظری از منطقه نیوم
پادشاهی سعودی از مدتی پیش در حال توسعه پروژه ابر شهری آینده نگرانه نیوم (Neom) است که گفته می‌شود این شهر 33 برابر شهر نیویورک مساحت دارد.
مقامات سعودی شهر جدید نیوم را به عنوان «بزرگترین پروژه گردشگری جهان» معرفی می‌کنند که قرار است شهری شامل 16 بخش در نزدیکی سواحل دریای سرخ، در شمال غربی استان تبوک، بنا کند.
مناظری از منطقه نیوم

شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد این کشور در گفت‌وگوی خود با بلومبرگ در اکتبر 2018، اعلام کرده بود که پروژه نیوم در سال 2025 تکمیل خواهد شد و فاز اول آن در حال اتمام است.
این شهر مساحتی معادل 16 هزار 463 کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد و هزینه احداث آن حداقل 500 میلیارد دلار عنوان شده است که بخشی از آن توسط سرمایه گذاری عمومی در داخل سعودی و بخشی توسط سرمایه‌گذاران خارجی تامین خواهد شد.