۱۳۹۹ مرداد ۲۳, پنجشنبه

حمله با بمب کنار جاده‌ای به کاروان ارتش آمریکا در عراق


سرتیپ حازم الوائلی فرمانده پلیس استان ذی‌قار چهارشنبه 12 اوت 2020 از حمله با بمب کنار جاده‌ای به کاروان شرکت‌ حمل کننده تجهیزات ویژه ارتش آمریکا در بزرگراه غرب الناصریه عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها سرتیپ حازم الوائلی فرمانده پلیس استان ذی‌قار چهارشنبه توضیح داد که بمبی کنار جاده‌ای کاروان یکی از شرکت‌های حمل کننده تجهیزات لجستیک ارتش آمریکا را در بزرگراه حد تقاطع البطحاء در غرب الناصریه از جهت بغداد به سوی بصره هدف قرار داد.

مقام امنیتی عراقی درباره این حمله افزود که بمب کنار جاده‌ای تنها باعث آسیب رسیدن به یکی از خودروهای کاروان شده که در آن مسیر در حال گذر بوده است.

شایان ذکر است که مناطق مختلف عراق اخیرا شاهد حملاتی به کاروان‌های حمل تجهیزات و ادوات نیروهای ارتش آمریکا بوده است.

از زمان کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در 3 ژانویه گذشته در یک حمله هوایی آمریکا در اطراف فرودگاه بغداد، شمار حملات علیه آمریکایی‌ها در عراق افزایش یافته است.

واشنگتن گروه شبه‌نظامی موسوم به گردان‌های حزب‌الله عراق و سایر گروه‌های شبه‌نظامی نزدیک به ایران را متهم می‌کند که در پس این حملات قرار دارند.

در پی حملات موشکی ایران به پایگاههای محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق از جمله آن پایگاه عین الاسد، نیروهای آمریکایی در چارچوب جابه‌جایی مواضع، طی ماههای گذشته از 7 پادگان و پایگاه نظامی در سراسر عراق خارج شدند.

حملات اخیر همزمان با از سرگیری گفت‌وگوهای راهبردی آمریکا و عراق که با مخالفت برخی گروه‌های وفادار به ایران روبه‌رو شد، صورت گرفت.

از اکتبر سال 2019 تاکنون عراق شاهد بیش از 30 حمله عمدتا موشکی علیه منافع نظامی و دیپلماتیک آمریکا بود.