۱۳۹۹ شهریور ۴, سه‌شنبه

کشته شدن چند شبه‌نظامی حوثی هنگام کار گذاشتن بمب کنار جاده‌ای در غرب یمن


تعدادی از شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی مورد حمایت ایران روز دوشنبه 24 اوت 2020 هنگامی که تلاش می‌کردند بمبی کنارجاده‌ای را اطراف منطقه الحمینیه شهرستان حیس در جنوب استان الحدیده در غرب یمن بکار گذارند، در اثر انفجار کشته شدند.

بنا به ستاد اطلاع‌رسانی نیروهای مشترک انفجار این بمب کنار جاده‌ای به کشته شدن دست‌کم دو تن از آنها منجر شد.

ستاد اطلاع‌رسانی نیروهای مشترک توضیح داد که نیروهای حوثی پس از وقوع انفجار برای کمک اورژانسی و نجات بمب‌گذاران تلاش کردند اما نیروهای تیپ 11عمالقه مستقر در منطقه به آنها واکنش نشان داده و باعث مجروح شدن تعدادی از آنها شدند.

پیش از این 5 تن از عناصر شبه‌نظامی حوثی که آتش‌بس بین‌المللی اعلام شده را نقض کرده‌ بودند در شرق شهرستان التحیتا توسط نیروهای مشترک هدف قرار گرفته و تجهیزات نظامی‌شان منهدم شد.

از سویی شبه‌نظامیان حوثی روستاهای کوهستان‌های اطراف التحیتا در جنوب استان الحدیده را به رگبار گلوله بستند.

بنا به گفته منابع محلی روستاهای مسکونی و مزارع توسط حوثی‌ها با سلاح‌های خودکار کالیبر 12.7 و 14.5 و تیربار پی کا مورد حمله قرار گرفته است.

همزمان با حمله حوثی‌ها به روستاها و مزارع ساکنان محلی، تک‌تیراندازان حوثی نیز رهگذران را هدف قرار دادند که این باعث ایجاد رعب و وحشت در میان غیرنظامیان شد.

از آغاز آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل در استان الحدیده در سال 2018 شبه‌نظامیان حوثی همچنان به تعدی‌ها، نقض‌ها و حملات‌شان علیه غیرنظامیان یمنی ادامه داده و تاکنون منجر به قربانی شدن هزاران نفر شده‌اند.