۱۳۹۹ شهریور ۲, یکشنبه

کنفرانس اینترنتی «اعدام راه بقای ملایان فراخوان به سازمان ملل برای حسابرسی قتل عام ۶۷»

کنفرانس اینترنتی «اعدام راه بقای ملایان فراخوان به سازمان ملل برای حسابرسی قتل عام ۶۷»
روز شنبه یک کنفرانس اینترنتی درباره قتل عام سال ۱۳۶۷ با حضور شخصیتهای حقوق بشری، وکلا، حقوقدانان و سیاستمداران از اروپا و آمریکا و نیز اعضای خانواده‌های قتل عام شدگان و برخی شاهدین قتل عام برگزار شد.

در کنفرانس اینترنتی شخصیت‌های حقوق بشری، وکلا، حقوقدانان و سیاستمداران از اروپا و آمریکا سخنرانی کردند. شرکت کنندگان در این کنفرانس ضمن محکوم کردن جنایت رژیم در سال ۱۳۶۷ خواستار اقدام جامعه جهانی برای به دادگاه کشاندن عاملان و آمران این قتل‌عام شدند.
جولیو ترترزی وزیرخارجه سابق ایتالیا:
همه ما می دانیم چه اتفاقی در ایران افتاد. در آن تابستان سال ۱۹۸۸، پس از حكمی كه توسط خمینی صادر شد، زندانیان سیاسی در مدت چند ماه به طور گسترده‌ای اعدام شدند. جامعه جهانی در تمامیتش می‌دانست و می‌داند.... شکی نیست که قتل‌های سال ۱۹۸۸ جنایاتی علیه بشریت بود. شروع آشکار یک نسل‌کشی گسترده سیاسی و قومی که هنوز کار در حال پیشرفت" برای حکومت مذهبی ایران علیه همه گروه‌های مخالف، اقلیت‌های مذهبی و ملی است.
استراون استیونسون:
سی و دو سال پیش، در این ماه، یک جنایت علیه بشریت در ایران آغاز شد. در آماجی از بی‌رحمی که بعد از پایان جنگ جهانی دوم نظیر نداشته، فاشیسم دینی حاکم دست به اعدام سیستماتیک زندانیان سیاسی زد. ظرف چند ماه، آنها بیش از سی هزار مرد و زن،  که اکثراً اعضا و هواداران مجاهدین خلق ایران، اصلی‌ترین اپوزیسیون دمکراتیک در مقابل ملایان بودند، را به دار آویختند...
...وظیفه سازمان ملل است كه این پرونده را مورد بررسی قرار داده و آمران و عاملان آن را در برابر عدالت قرار بدهد. زمان آن رسیده است که این رژیم قاتل به زیر کشیده شود. ملایان باید در برابر دادگاه‌های جنایی بین‌المللی مورد حسابرسی قرار گیرند. پس از ۴۱ سال استبداد، زمان رژیم ایران به سر آمده است. آخوندها و رهبر معظمشان علی خامنه‌ای اکنون باید در برابر عدالت قرار بگیرند.
پروفسور ژان زیگلر:
وارثان شهدای ۱۹۸۸، کسانی بودند که در سال ۲۰۱۹ بپاخاستند، در تظاهرات مردمی، تظاهراتی فوق‌العاده که در آن با دستهای خالی در برابر پاسداران قرار گرفتند. آنها خواهان آزادی، حاکمیت و اختیار مردم و دمکراسی در ایران بودند. آنها نیز با سرکوب هولناکی مواجه شدند. بیش از ۱۵۰۰ تظاهرکننده در تظاهراتی که کاملاً غیر خشونت‌آمیز بود کشته شدند. از آن‌موقع به بعد نیز آخوندهای جنایتکار به اعدام تظاهرکنندگان جوان که مرتکب هیچ جرمی نشده‌اند ادامه می‌دهند. آنها فقط خواهان آزادی بیان و آزادی‌های دمکراتیک و آزادی تظاهرات هستند.