۱۳۹۹ شهریور ۲, یکشنبه

8 متهم پرونده ویلموتس به دادستانی معرفی شدند


سازمان بازرسی کل ایران 8 متهم پرونده ویلموتس را به دادستانی تهران معرفی کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، یکشنبه 23 اوت 2020، روابط عمومی سازمان بازرسی کل ایران در این باره اعلام کرد: «با اتمام بررسی‌ها در پرونده اقدامات دخیل در موضوع قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق تیم ملی، این گزارش نهایی و امروز برای دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد».


اتهام 8 متهم این پرونده «اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و ورود خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آنها» عنوان شده است.

مارک ویلموتس بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل بلژیک است. او از 29 مه 2019، رسماً هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت اما در دسامبر 2019 با فسخ قرارداد از تیم ایران جدا شد.

پس از فسخ قرارداد و جدایی او از تیم ملی فوتبال ایران، نحوه انعقاد و مبلغ قرارداد وی مورد بحث قرار گرفت و پس از یک جنجال رسانه‌ای گسترده، بسیاری از کارشناسان فوتبال و نمایندگان مجلس ایران، قرارداد مارک ویلموتس را مبهم و قابل بررسی دانستند. حتی عده‌ای از نمایندگان مجلس، این قرارداد را به عنوان یک فساد بزرگ اقتصادی مطرح کردند و سازمان بازرسی کل ایران نیز اعلام کرد که قرارداد سرمربی بلژیکی با فدراسیون فوتبال ایران را بررسی خواهد کرد.