۱۳۹۹ شهریور ۲, یکشنبه

بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی - ۱۹ثانیه پس از شلیک موشک اول مسافران سالم بودند - مریم رجوی

ساقط کردن هواپیمای اوکرانی توسط سپاه پاسداران
                   ساقط کردن هواپیمای اوکرانی توسط سپاه پاسداران
بر اساس گزارش سازمان هواپیمای کشوری رژیم از بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ساقط شده توسط موشکهای سپاه جنایتکار پاسداران: «۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول، صدای ۳خلبان داخل کابین ضبط شده که نشان می‌دهد سرنشینان هواپیما در انفجار موشک اول در سلامت بودند».

خانم مریم رجوی: تصور کنید در آن ۱۹ثانیه بر هموطنانمان و مسافران بی‌گناه هواپیما چه گذشته است. بار دیگر ضرورت محاکمه خامنه‌ای و روحانی و سرکردگان سپاه در دادگاه بین‌المللی را خاطرنشان می‌کنم. سپاه پاسداران ولایت فقیه دشمن مردم ایران است. انحلال سپاه پاسداران یک خواسته ملی و میهنی است #انحلال ـ سپاه ـ پاسداران

بنا به‌گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری رژیم: «فاصله انفجار موشک اول با دوم ۲۵ثانیه بوده که هر ۲ جعبه سیاه در زمان انفجار موشک دوم از کار افتاده بودند و ضبط مکالمات امکانپذیر نبوده است».

اطلاعات منتشر شده می‌افزاید: «انفجار موشک اول باعث آسیب قابل توجهی به هواپیما شده و برخورد قطعاتی ناشی از آن به هواپیما باعث قطع FDR و CVR در مدت زمان ۱۹ ثانیه بعد از آن شده است.»

شایان ذکر است که دفتر بررسی و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه روز پنجشنبه ۲تیرماه خبر از پایان یافتن بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که توسط سامانه موشکی سپاه پاسداران ساقط شده بود، داده بود، اما علت تأخیر در اعلام رسمی آن تا امروز که بیش از دو ماه گذشته است روشن نیست.

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی با صدور بیانیه‌یی در روز دوشنبه ۳۰تیر با اشاره به بازخوانی جعبه سیاه هواپیما در فرانسه؛ خواهان تحقیقات جامع درباره جنایت سرنگونی هواپیما توسط رژیم ایران شده بود. با این وجود اعلام نتایج بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده توسط دو موشک سپاه پاسداران تا امروز مسکوت گذاشته شده بود.

یوهنیی ینین، معاون وزیر خارجه اوکراین جمعه سوم مرداد در یک پیام توئیتری نوشت: «متن پیاده شده محتوای جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که روز ۸ژانویه توسط موشک سپاه پاسداران ایران سرنگون شد دخالت غیرقانونی در پرواز هواپیما را تأیید کرده است.»

بنا به‌گفته یوهنیی ینین، جعبه سیاه این هواپیما «با موفقیت رمزگشایی» شده و «دخالت غیرقانونی» در این پرواز تأیید شده است.
پیام مقام اوکراینی یک روز پس از آن منتشر شده که تیم بین‌المللی بررسی دستگاههای ضبط پرواز هواپیما خوانش آن را در فرانسه تکمیل کرد و نتیجه را به رژیم ایران تحویل داد.

شایان ذکر است که سازمان هواپیمایی کشوری رژیم روز شنبه ۲۱تیرماه، در گزارشی اذعان کرده بود که پرواز۷۵۲ اوکراین به‌رغم دریافت مجوز پرواز از مراجع نظامی هدف قرار گرفت و سرنگون شد. گزارش سازمان هواپیمایی کشوری که شامل ۱۷ صفحه می‌شود.