۱۳۹۸ آبان ۱۳, دوشنبه

درگیری خونین در بغداد، کشته شدن تعدادی از قیام کنندگان + فیلم



            عراق: کشته شدن ۸تظاهر ‌کننده در بغداد وکربلا
به گزارش العربیه از بغداد نیروهای امنیتی روز دوشنبه (۱۳آبان) به سوی معترضان تیراندازی کرده‌اند. خبرگزاری رویترز از کشته شدن پنج نفر در این تیراندازی‌ها خبر داده است.

هم‌چنین به گفته منابع امنیتی و درمانی عراق شب گذشته در جریان حمله معترضان به کنسولگری ایران در شهر کربلا دست کم سه نفر از معترضان عراقی کشته شده‌اند.
خبرگزاریهای رویترز و فرانسه گزارش داده‌اند که این سه نفر در تیراندازی نیروهای امنیتی عراق که قصد داشتند مانع از ورود معترضان به ساختمان کنسولگری شوند، کشته شدند.
اعتراض‌ها در عراق از چند هفته پیش شروع شده و در روزهای گذشته گزارشهای زیادی از اعتراض به "دخالت و نفوذ" ایران در عراق و شعارهای معترضان علیه ایران منتشر شده است.
درگیری در بغداد:




خبرگزاری رویترز گزارش داد: در بغداد نیروهای امنیتی به سوی تظاهرکنندگان آتش گشودند و حداقل ۵نفر را به قتل رساندند. فیلم ویدئویی رویترز نشان می دهد که نیروهای امنیتی با گلوله جنگی به سوی تظاهرکنندگان شلیک می کنند فیلم بردار رویترز گفت امروز جسد حداقل ۴کشته را در بغداد دیده است مراسم تشییع جنازه کشته‌شدگان در تظاهرات مقابل کنسولگری رژیم ایران در کربلا امروز دوشنبه در این شهر برگزار شد.


اعتصاب و تظاهرات دانشگاه دیالی عراق در همبستگی با عصیان مدنی

          خشم تظاهرات‌کنندگان کربلا از دخالت رژیم ایران در عراق
تلویزیون العربیه به‌ نقل از خبرگزاری فرانسه و منابع پزشکی گزارش داد: سه تظاهر کننده بر اثر شلیک گلوله در مقابل کنسولگری رژیم ایران کشته شدند. این منبع افزود:‌ نیروهای امنیتی در پی درگیریهای شدید شب گذشته در اطراف ساختمان کنسولگری رژیم ایران در کربلا، امنیت این ساختمان را تأمین کردند.

شایان یادآوری است که بیش از ۱۰۰۰تظاهر کننده در استان کربلا در مقابل کنسولگری رژیم ایران تجمع کردند و خشم خود نسبت به دخالت رژیم ایران در امور کشورشان را با افراشتن پرچم عراق بر دیوار آن نشان دادند.


                          تهاجم به کنسولگری رژیم در کربلا
کربلا، عراق (رویترز) - تظاهرات‌کنندگان عراقی در شهر مقدس کربلا بعد از این‌که از چند طرف آن را به محاصره خود درآوردند به سوی ساختمان سنگ پرتاب کردند و یکی از دیوارهای آن را آتش زدند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تظاهرات‌کنندگان پرچم عراق را بر دیوار کنسولگری بالا بردند و شعارهایی علیه ایران و دخالت آن در امور عراق سر دادند.
در بغداد، تظاهرات‌کنندگان در همبستگی با تظاهرات‌کنندگان میدان تحریر، بزرگراه منطقه دوره در جنوب پایتخت را مسدود کردند.
این در حالی است که تظاهرات‌کنندگان خانه دبیرکل شورای وزیران عراق حمید الغازی، در منطقه شطره، استان ذی‌قار را آتش زدند.
تلویزیون الاخباریه: روز دوشنبه منابع امنیتی گفتند سه تن از تظاهرات‌کنندگان در نزدیکی کنسولگری رژیم ایران در استان کربلا به‌شهادت رسیده‌اند. دهها تن از تظاهرات‌کنندگان عراقی کنسولگری رژیم ایران در کربلا را یکشنبه شب به محاصره خود درآوردند و پرچم رژیم ایران را از آن به زیر کشیدند.
محاصره و به آتش کشیدن کنسولگری رژیم در کربلا - ۱۲آبان۹۸
تظاهرات شبانه در بصره علیه دخالت رژیم ایران

به گزارش العربیه الحدث تظاهرات شبانه در بصره علیه دخالت‌های رژیم ایران در عراق برگزار شد.

تظاهر کنندگان بصره راهها را بسته و مانع از بازگشایی ادارات دولتی شدند.

همزمان در ناصریه نیز تظاهر کنندگان ضدحکومتی تمام پلها را مسدود کردند.

در بغداد نیز تظاهر کنندگان راههای بسیاری از مناطق را بستند.

در همین حال کمیساریای حقوق‌بشر عراق اعلام کرد در جریان قیام اخیر مردم عراق ۲۶۰نفر کشته و ۱۲هزار نفر مجروح شدند. این جنایت توسط مأموران امنیتی و وحوش خامنه‌ای صورت گرفت.

تعداد زیادی از تظاهر کنندگان توسط پاسداران تک‌تیرانداز یا بسیجیهای خامنه‌ای در عراق کشته شدند.