۱۳۹۸ آبان ۱۵, چهارشنبه

تحریم بالاترین مقامها، بستگان و نزدیکترین مهره‌های خامنه‌ای توسط آمریکا – جزئیات تحریم‌ها


تحریم بالاترین مقامها و سرکردگان رژیم آخوندی، بستگان و نزدیکترین مهره‌های خلیفه ارتجاع و تمامیت ستاد کل نیروهای مسلح رژیم تحت‌امر خامنه‌ای



1- مجتبی‌ خامنه‌ای وزیر دربار خلیفه ارتجاع
2-آخوند جلاد ابراهیم رئیسی سردژخیم قوه قضاییه رژیم از هیأت قتل‌عام ۶۷
3- آخوند محمدی گلپایگانی رئیس دفتر خامنه‌ای
4- پاسدار سرتیپ وحید حقانیان معاون اجرایی بیت‌العنکبوت
5- علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی خامنه‌ای در امور بین‌المللی
6- غلامعلی حداد عادل مشاور عالی خامنه‌ای
7- رئیس قبلی مجلس ارتجاع و از بستگان ولی‌فقیه
8- پاسدار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم
9- پاسدار سر لشکر غلامعلی رشید سرکرده عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح رژیم و سرکرده قرارگاه مرکزی ضد خاتم الآنبیا
10- پاسدار سرتیپ حسین دهقان مشاور دفاعی خامنه‌ای وزیر سابق دفاع از سرکردگان تروریستی و موشکی رژیم
تمامیت ستاد کل نیروهای مسلح رژیم تحت‌امر خامنه‌ای
----------
آمریکا بالاترین مقامها و سرکردگان رژیم ولایت‌فقیه و درباریان و نزدیکان خامنه‌ای را همراه با تمامیت ستاد کل نیروهای مسلح رژیم در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داد.

این تحریم‌ها، که گسترش تحریم و لیست‌گذاری ولی‌فقیه ارتجاع است، روز ۴نوامبر ۲۰۱۹– برابر با ۱۳ابان۹۸ توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام شد. در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده است:

وزارت خزانه‌داری دایره داخلی ولی‌فقیه رژیم ایران را که مسئول پیشبرد سرکوب داخلی و خارجی هستند، لیست‌گذاری می‌کند. این اقدام همزمان است با چهلمین سالگرد بحران گروگانگیری در ایران صورت می‌گیرد و به موجب آن، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ستاد کل نیروهای مسلح رژیم ایران و ۹شخص که منصوبین علی خامنه‌ای هستند یا به‌نمایندگی از وی عمل کردند را لیست‌گذاری و تحریم کرد.

علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم ایران است که دفترش مسئول پیشبرد برنامه افراطی این رژیم است و هدف از این اقدام، جلوگیری از جریان رسیدن پول به شبکه پوششی مشاوران نظامی و امور خارجی علی خامنه‌ای است. آنها چند دهه است که مردم ایران را سرکوب کرده‌اند، تروریسم صادر کرده‌اند و سیاست‌های بی‌ثبات کننده در سراسر جهان را پیش برده‌اند.

این اقدام، مشخصاً منصوبین علی خامنه‌ای در دفترش، مجمع تشخیص مصلحت، ستاد کل نیروهای مسلح و قوه قضاییه را هدف قرار می‌دهد.



اقدام وزارت خزانه‌داری با چهلمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران و گروگانگیری بیش از ۵۰گروگان آمریکایی به مدت ۴۴۴روز توسط رژیم ایران، همزمان است

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «وزارت خزانه‌داری مقامات غیرمنتخب که پیرامون ولی‌فقیه رژیم ایران علیه خامنه‌ای هستند و سیاست‌های بی‌ثبات کننده وی را به اجرا می‌گذارند، هدف قرار می‌دهد. این اشخاص به طیف گسترده‌ای از رفتارهای بی‌ثبات کننده رژیم مرتبط هستند از جمله بمب‌گذاری در مقر نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ و بمب‌گذاری در آمیا در آرژانتین در سال ۱۹۹۴ و هم‌چنین شکنجه، کشتارهای فراقضایی و سرکوب غیرنظامیان. این اقدام توانایی ولی‌فقیه برای به اجرا گذاشتن دستور کار تروریسم و سرکوب خود را بیشتر محدود می‌کند.»



این اقدام بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ رئیس‌جمهور دونالد ترامپ که در تاریخ ۲۴ژوئن ۲۰۱۹ امضا شد، انجام می‌شود. این فرمان اجرایی تحریم‌هایی بر ولی‌فقیه رژیم ایران و دفتر وی اعمال کرد و اختیار تحریم‌هایی بر افراد دیگری که مرتبط به خا منه‌ای یا دفترش باشند را داد. اقدام امروز افزودن خامنه‌ای و جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران به فهرست اتباع به‌طور ویژه نامگذاری شده و اشخاص مسدود شده دفتر کنترل داراییهای خارجی را تکمیل می‌کند.



بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره ابراهیم رئیسی و مجتبی‌ خامنه‌ای می‌افزاید:

امروز دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه رژیم ایران را که در مارس ۲۰۱۹ توسط ولایت‌فقیه منصوب شده بود لیست‌گذاری کرد.

وزارت خزانه‌داری، صادق آملی لاریجانی رئیس سابق قوه قضاییه ایران را در ژانویه سال ۲۰۱۸ به‌دلیل مسئولیتش در اعدام افرادی که در زمان جرم خود نوجوان بوده‌اند و به‌علت شکنجه و سایر رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز یا تنبیه زندانیان در ایران از جمله قطع عضو، لیست‌گذاری کرده بود.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قوه قضاییه رژیم ایران به‌رغم ممنوعیتهای حقوق‌بشری علیه مجازات اعدام برای هر کسی زیر ۱۸سال، طی سال گذشته اعدام هفت کودک مجرم و دو نفر دیگر را در سال ۲۰۱۹ا مورد تأیید قرار داده است، در حال حاضر حداقل ۹۰کودک متخلف در صف انتظار اعدام قرار دارند. علاوه بر این، بین سپتامبر ۲۰۱۸ و ژوئیه سال ۲۰۱۹، دست کم ۸وکیل برجسته به‌دلیل دفاع از زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر بازداشت شدند، که بسیاری از آنها مجازاتهای طولانی از جانب قوه قضاییه ایران دریافت کرده‌اند.

قبل از انتصاب رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضاییه، وی بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ به‌عنوان دادستان کل تهران، از ۲۰۰۴تا ۲۰۱۴به‌عنوان معاون اول قوه قضاییه و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به‌عنوان دادستان کل مشغول به کار بوده است...

رئیسی قبل از آن، به‌عنوان معاون دادستان کل تهران، در به‌اصطلاح "کمیسیون مرگ" که دستور اعدام غیرقانونی هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ را صادر کرد،شرکت داشته است.

مجتبی‌ خامنه‌ای، پسر دوم خامنه‌ای به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در ظرفیت رسمی، لیست‌گذاری شد این در حالیست که وی هرگز بجز کار در دفتر پدرش برای منصب دولتی انتخاب یا منصوب نشده است.

ولی‌فقیه بخشی از مسئولیتهای رهبری خود را به مجتبی‌ خامنه‌ای واگذار کرده است، وی از نزدیک با فرمانده نیروی زمینی سپاه قدس و هم‌چنین نیروی مقاومت بسیج (بسیج) برای پیشبرد اهداف بی‌ثبات کننده پدرش در منطقه و اهداف سرکوبگرانه داخلی همکاری کرده است.

نیروی قدس سپاه طبق اختیارات ضدتروریستی وزارت خزانه‌داری (E.O. ۱۳۲۲۴) به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست‌گذاری شده است، در حالی که نیروی بسیج مطابق با E.O. ۱۳۲۲۴و هم‌چنین اختیارات لیست‌گذاری حقوق‌بشری وزارت خزانه‌داری (E.O. ۱۳۵۵۳) لیست‌گذاری شده است.

ابراهیم رئیسی به موجب E.O ۱۳۸۷۶به‌دلیل این‌که فردی است که از طرف ولی‌فقیه برای یک منصب کشوری منصوب شده لیست‌گذاری می‌شود. مجتبی‌ خامنه‌ای به‌دلیل اقدام یا مأموریت برای اقدام جهت نمایندگی مستقیم یا غیرمستقیم ولی‌فقیه لیست‌گذاری می‌شود.



خزانه‌داری آمریکا درباره آخوند محمدی گلپایگانی و پاسدار وحید حقانیان، اضافه می‌کند:

محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر ولی‌فقیه و یکی از ارشدترین مقامات در دفتر ولی‌فقیه است. محمدی گلپایگانی غالباً به‌نمایندگی از جانب ولی‌فقیه یا دفترش در امورات عمومی شرکت می‌کند.

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین وحید حقانیان را لیست‌گذاری می‌کند که از او به‌عنوان دست راست رهبر رژیم یاد شده است. وحید حقانیان، یک سرکرده سابق در نیروهای مسلح، به‌عنوان معاون اجرایی ولی‌فقیه فعالیت می‌کند و معمولاً ولی‌فقیه را در تعاملات اجتماعی همراهی می‌کند.

محمد محمدی گلپایگانی به‌خاطر اقدام مستقیم یا غیرمستقیم دفتر ولی‌فقیه لیست‌گذاری می‌شود. وحید حقانیان به‌خاطر اقدام به نمایندگی مستقیم یا غیرمستقیم ولی‌فقیه ایران لیست‌گذاری می‌شود.



بیانیه خزانه‌داری آمریکا می‌افزاید: دفتر کنترل داراییهای خارجی علی‌اکبر ولایتی یک مشاور ارشد ولی‌فقیه که به رژیم ایران در گسترش خطوط اعتباری برای رژیم بیرحم اسد کمک کرده را نامگذاری کرده است. این دفتر، رستم قاسمی و یک شبکه از شرکتهایی که تحت استخدام قاسمی و عوامل حزب‌الله هستند را نامگذاری کرد کار وی انتقال میلیونها بشکه نفت خام عمدتاً به رژیم سوریه بوده که متعاقب دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ در سپتامبر۲۰۱۹ نامگذاری شد.

قابل ذکر است که ولایتی در آرژانتین به کشتار بمب‌گذاری آمیا در۱۹۹۴ مرتبط بوده که ۸۵نفر طی آن کشته شدند. ولایتی به‌عنوان یکی از دست‌اندر کاران و ایدئولوگ اصلی پشت این حمله بوده است.



غلامعلی حداد عادل پدر همسر مجتبی‌ خامنه‌ای و یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و هم‌چنین مشاور علی خامنه‌ای است.

حداد عادل به این شناخته شده که از اعضای حلقه داخلی ولی‌فقیه است. علی‌اکبر ولایتی بنا‌ به دستور اجرایی ۱۳۸۷۶ به‌خاطر اقدام مستقیم یا غیرمستقیم از طرف ولی‌فقیه، نامگذاری شده است.

غلامعلی حداد عادل به‌خاطر اقدام یا مرتکب اقدام یا از طرف، مستقیم یا غیرمستقیم ولی‌فقیه ایران، نامگذاری شده است.



دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را که ارشدترین نهاد نظامی رژیم ایران است نامگذاری کرد. این نهادی است که سیاست‌ها را اجرایی می‌کند و فعالیت‌های داخل نیروهای مسلح از جمله سپاه را هماهنگ می‌کند.

علی خامنه‌ای هم‌چنین فرمانده کل نیروهای مسلح می‌باشد و اختیارات خود را با انتصاب رئیس و سایر فرماندهان به اجرا در می‌آورد.

در ۲۰۱۶ علی خامنه‌ای ژنرال محمد باقری را به‌عنوان رئیس کل نیروهای مسلح گماشت.

محمد باقری متعاقب دستور اجرایی ۱۳۸۷۶ به‌خاطر کسی که توسط ولی‌فقیه به یک مقام رسمی منصوب شده نامگذاری شده است.



سرلشگر سپاه پاسدران حسین دهقان که نامگذاری شده است، توسط علی خامنه‌ای به‌عنوان دستیار نظامی‌اش در صنایع دفاع و لجستیک ارتش منصوب شده است.

حسین دهقان در ۱۹۸۳ فرمانده نیروهای سپاه پاسداران در لبنان و سوریه بوده و این در زمانی بود که مجتمع تفنگداران در بیروت بمب‌گذاری شد که طی آن ۲۴۱عضو ارتش آمریکا کشته شدند.

حزب‌الله نیروی دست‌نشانده رژیم ایران به دستور رژیم این حمله را به اجرا درآورد.



غلامعلی رشید نیز به‌عنوان یک فرمانده سپاه که توسط ولی‌فقیه تعیین شده نامگذاری شده است. غلامعلی رشید به‌عنوان فرمانده قرارگاه (ضد) خاتم الآنبیا که مهمترین مقر نظامی رژیم ایران است تعیین شده است.

حسین دهقان و غلامعلی رشید هر دو طبق دستور اجرایی ۱۳۸۷۶ نامگذاری شده‌اند به‌خاطر این‌که به‌عنوان یک مقام رسمی رژیم ایران توسط ولی‌فقیه تعیین شده‌اند.



پیامدهای تحریم‌های وزارت خزانه‌داری این است که همه اموال و سودهای ناشی از اموال این اشخاص که در ایالات متحده یا تحت مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی باشند باید مسدود شوند و به دفتر کنترل داراییهای خارجی گزارش شوند. مقررات دفتر کنترل داراییهای خارجی به‌طور کلی هر گونه داد و ستد توسط اشخاص [حقیقی و حقوقی] آمریکایی یا در خاک ایالات متحده را ممنوع کرده است. (از جمله تراکنشها به‌صورت ترانزیت از آمریکا) که با هر گونه اموال یا منافع در اموال اشخاص مسدود یا تحریم شده مرتبط باشد. علاوه بر این، اشخاصی که درگیر تراکنشهای مشخص با اشخاص حقیقی و حقوقی که لیست‌گذاری شدند، شوند ممکن است خودشان مشمول تحریم‌ها شوند. مضافا بر این، هر مؤسسه مالی خارجی که آگاهانه یک تراکنش مالی قابل‌ توجه را تسهیل کند یا خدمات مالی قابل‌ توجه به نهادهای لیست‌گذاری شده ارائه دهد ممکن است مشمول تحریم‌های آمریکا مربوط به حساب بانکی طرف معامله یا حساب بانکی قابل پرداخت شود.



افشای نقش پاسدار سرلشکر غلامعلی رشید

کنفرانس مطبوعاتی

نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

در کلوپ ملی مطبوعات

واشنگتن –۸مهر ۹۸(۳۰سپتامبر۲۰۱۹)

دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کلوب ملی مطبوعات واشنگتن جزئیات حملات رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان را فاش ساخت.

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا گفت:‌ بر اساس اطلاعات سازمان مجاهدین خلق ایران از درون رژیم تصمیم این حمله در جلسه شورای عالی امنیت رژیم آخوندی با حضور روحانی و ظریف گرفته شده است، شماری از فرماندهان ارشد سپاه نیز در این جلسه شرکت داشتند. خامنه‌ای پاسدار سرلشگر غلامعلی رشید و پاسدار امیر علی حاجی‌زاده را مأمور اجرای این طرح کرد

علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا گفت:‌

طرح کلی عملیات علیه پالایشگاههای عربستان در روز چهارشنبه ۳۱ژوئیه ۲۰۱۹، در جلسه شورایعالی امنیت ملی رژیم به ریاست حسن روحانی تصمیم‌گیری شد. جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی عضو ثابت شورایعالی امنیت ملی رژیم است و در جلسات آن شرکت می‌کند. بنا بر اطلاعات مشخص برخی از فرماندهان سپاه پاسداران که در این جلسه مشخص شرکت داشتند عبارت بودند از: پاسدار سرلشگر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی ضد خاتم الآنبیاء (بالاترین قرارگاه عملیاتی نظامی رژیم آخوندی، مسئول طراحی و هماهنگی عملیاتی نیروهای مسلح رژیم شامل سپاه و ارتش) پاسدار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، پاسدار- سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، پاسدار سرتیپ امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران. رشید و حاجی‌زاده در این نشست شرکت داشتند.

وی اضافه کرد: بعد از موافقت اولیه خامنه‌ای با این عملیات، طراحی جزیی آن شروع شد و نهایتاً بار دیگر طرح به‌منظور تأیید نهایی برای خامنه‌ای ارسال شد. خامنه‌ای اجرای آنرا به پاسدار سرلشکر رشید و پاسدار سرتیپ حاجی‌زاده ابلاغ کرد.پاسدار سرتیپ فلاحی معاونت عملیات نیروی هوا فضای سپاه طرح را عملیاتی نمود. این معاونت در ستاد فرماندهی هوا-فضای سپاه واقع در پادگان دستواره (در منطقه چیتگر- شمالغرب تهران) قرار دارد. طرح عملیاتی و اجرایی نهایی، در ستاد مرکزی ضدخاتم الآنبیا، توسط پاسدار سرلشکر غلامعلی رشید چک و مورد تأیید قرار گرفت.