۱۳۹۸ آذر ۱, جمعه

هشدار کارشناسان سازمان ملل در مورد سرکوب قیام‌آفرینان

هشدار کارشناسان سازمان ملل

                                هشدار کارشناسان سازمان ملل
کمیسر عالی حقوق‌بشر در ژنو روز جمعه اول آذر اعلام کرد: در حالی که اعتراضات در سراسر کشور طی هفته گذشته گسترش یافته است، کارشناسان حقوق‌بشر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

- کارشناسان سازمان ملل گفتند: «ما در مورد گزارشات کشتارها و مجروحان به‌شدت نگرانیم و این‌که مقامات رژیم ایران ممکن است از نیروی بیش از حد علیه کسانی که در اعتراضات شرکت کرده‌اند، استفاده کرده باشند.»

کارشناسان حقوق‌بشر افزودند:‌ «ما به مقامات خاطرنشان می‌کنیم که تحت میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، نیروی کشنده تنها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حفاظت از زندگی به‌شدت اجتناب‌ناپذیر است.»
سرکوب وحشیانه قیام کنندگان
- لازم به به یادآوری است که در قیام مردم ایران دست کم ۲۵۱تن شهید، ۳۷۰۰تن مجروح و ۷۰۰۰تن دستگیر شدند. این آمار در شرایط قطع اینترنت و سانسور رسانه‌های عمومی توسط مقاومت ایران گردآوری شده است.
- رژیم آخوندی از روز دوم اعتراضها، در وحشت از رسیدن اخبار و فیلمهای قیام اتصال اینترنتی سراسر ایران را قطع کرد. این میزان از قطعی اینترنت تاکنون در ایران سابقه نداشته است.
- بر اساس برآورد شرکت نکس بلاکز هزینه هر روز قطعی اینترنت در ایران معادل ۳۷۵میلیون دلار است. رژیم آخوند تاکنون به‌رغم وعده‌های مقاماتش از وصل کردن اینترنت موبایل و خانگی امتناع کرده است.