۱۳۹۸ آبان ۲۹, چهارشنبه

ششمین روز قیام سراسری مردم ایران / اعتراف رسانه‌های حکومتی به نقش زنان و سازماندهی قیام‌آفرینان + فیلم

درگیری مردم و جوانان مریوان با پاسداران جهل و جنایت
             درگیری مردم و جوانان مریوان با پاسداران جهل و جنایت
تعداد کل شهرهای قیام کننده: ۱۴۰شهر
تعداد کل شهدا: ۲۲۰شهید
تعداد مجروحین: بیش از ۳۰۰۰مجروح

جوانرود - تصاویری از درگیری جوانان با نیروهای سرکوبگر و فرار آنها



 اعتراف خبرگزاری پاسداران(فارس) به نقش زنان و سازماندهی قیام‌آفرینان
 میان داری و میدان داری ویژه زنان در اغتشاشات اخیر، چشمگیر به نظر میرسد. در نقاط متعدد به ویژه حومه تهران، زنان ظاهراً ۳۰ تا ۳۵ سال، نقش ویژه‌ای در لیدری اغتشاشات به عهده دارند. مشاهدات خبرنگار «صبح نو» نشان می‌دهد که این زنان متحدالپوشش، هریک وظیفه ای جداگانه دارند؛ یکی از شورش‌ها فیلم می گیرد، دیگری جلوی خودروها را می گیرد و دیگری با تحریک مردم، آنها را به پیوستن به صف اغتشاش‌ها مجاب می کند. اینکه چرا در اغتشاشات اخیر، زنان به مهره میداندار تبدیل شده اند، خود جای سؤال دارد. مهم ترین پاسخی که شاید بشود به این سؤال داد این است که حضور پر رنگ زنان، عاملی مهم در تحریک احساسات و عواطف و غیرت جامعه بوده که به طور هدف دار به مستمسک برخی جریانات معاند جهت بسط اعتراضات تبدیل شده است.
خشونت طلبان در برخورد با نیروهای امنیتی و انتظامی، حتی از امکانات بیشتری برخوردار هستند. مثلاً در ملارد، رباط کریم، شهریار و اسلامشهر، آشوبگران دارای سلاح گرم نظیر کلاشینکف و نارنجک هستند. داشتن لباس‌های متحدالشکل و ماسک و عینک استخر، مقاومت این افراد در مقابل گاز اشک آور را بالا برده است. این افراد از سویی به گاز اشک آور دسترسی دارند که به وفور مورد استفاده قرار گرفته است.
قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران
گوشه‌ای از اعتراف روزنامه پاسداران موسوم به جوان در خصوص قیام‌آفرینان:
حمله به مراکز حساس ازجمله مراکز نظامی-انتظامی از ویژگی‌های خاص این دوره است و شاید تلفات انسانی نیز از این خصلت نشئت می‌گیرد. به ده‌ها کلانتری، سپاه و بسیج با سلاح گرم و سرد حمله شده است و چندین بسیجی در حلقه محاصره قرار گرفته و شهید شدند. بنابراین، کانون حملات نشانگر سطح خشونت و هدف‌گذاری آشوب است.
آشوبگران آموزش دیده بوده‌اند و ابزار‌های اقدام خود را نیز همراه داشته‌اند. کد‌هایی که این ادعا را تأیید می‌کند چندوجهی است. آموزش از کار انداختن دوربین‌های چهارراه‌ها و بانک‌ها و فروشگاه‌ها و دزدیدن هارد‌های مربوط، استفاده از انبر‌های بلند برای قطع کردن قفل‌ها، مواد آتش‌زای آماده برای قرار دادن در سطل‌های زباله و بانک‌ها، نداشتن ثبات استقراری در مکانی خاص و حرکت نقطه به نقطه برای خسته کردن پلیس و...
غارت فروشگاه‌های دولتی و شخصی از دیگر ویژگی‌های این آشوب‌ها بود که البته تحلیل عمیق‌تری را می‌طلبد، اما بازکردن فروشگاه‌ها، تخلیه و سپس سوزاندن آن‌ها در نوع خود بی‌سابقه است.
نوع رفتار آشوبگران در سراسر کشور از یک مدل خاص پیروی می‌کرد: خشن، بدون شعار و بدون مطالبه و همراه داشتن ابزار تخریب با گروه‌های کوچک تخریبگر.
تلفات انسانی نیرو‌های نظامی و انتظامی نشان می‌دهد که قمه و سلاح گرم مورد استفاده جدی آشوبگران بوده است و مشاهده نمونه‌های آن در شهر‌های اطراف کرج و خوزستان قطعی است.
برای زنان کار ویژه تعریف شده بود. هم در حمله به مراکز بسیج خواهران و هم در تهییج جوانان نقش اساسی داشتند. گرچه در تلفات انسانی کشته ندادند، اما سبک به‌کارگیری زنان مشابه مانور‌های زنانه سازمان نفاق است.
قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران
العربیه:‌مریم جوی جامعه جهانی را به محکومیت تروریسم اینترنتی رژیم ایران فراخواند
تلویزیون العربیه در گزارشی از استمرار قیام در ایران گفت: مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران جامعه جهانی را به محکومیت تروریسم اینترنتی رژیم ایران فراخواند.
مریم رجوی گفت: رژیم آخوندی قصد دارد با قطع اینترنت، مردم ایران را به تسلیم وادار کند
قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران
بر اساس گزارشهای دریافتی تاپاسی از شب گذشته در افسریه و پیروزی در شرق تهران مردم به مأموران درگیر شده و خیابانها را بسته بودند
 برایان هوک: اعتراضات هم‌اکنون به یک جنبش ضدرژیم تبدیل شده است
برایان هوک: «من معتقدم آن چه مردم ایران را ابتدا به خیابان آورد افزایش قیمت بنزین بود. اما اعتراضات هم‌اکنون به یک جنبش ضدرژیم تبدیل شده است.»
وی گفت:  مردم ایران از رژیم دزدسالار خسته شده اند و دولت ایران سبب سرخوردگی مردم خود شده است.
برایان هوک:‌ «ما به آزادی دسترسی به اینترنت اعتقاد داریم. اگر آزاد کردن آن به آسانی یک کلید زدن بود، حتما این کار را می کردیم. اما برقراری آن امر دشواری است. به هرحال تلاش داریم راه حل هایی برای مقابله با آن را پیدا کنیم. یعنی بتوانیم این ممنوعیتی که رژیم اعمال کرده را دور بزنیم.»

قیام سراسری مردم ایران
 اعتراف خبرگزاری حکومتی به ابعاد قیام مردم ایران
  • خبرگزاری حکومتی ایرنا به گوشه‌هایی از مقاومت سراسری در شهرهای میهن اذعان کرد:
  • شیراز:‌ در جریان ناآرامی‌های چند روز گذشته چهار مدرسه علمیه فارس و واحد جهاددانشگاهی شیراز آسیب دیدند.
  • ماهشهر:  در درگیری و تجمع های پراکنده در روزهای گذشته افرادی اقدام به آتش زدن لاستیک و برخی اموال عمومی کردند.
  • دزفول: کوی مدرس از مناطق حاشیه‌ای دزفول دیشب شاهد برگزاری برخی تجمعات بود که به درگیری اخلالگران با نیروی انتظامی انجامید.
  • ورامین: تخریب چند جایگاه سوخت در ورامین سبب شد تا مردم این منطقه در روزهای گذشته با مشکل سوختگیری خودروهای خود روبرو شوند که به گفته مسئولان با تأمین سوخت مورد نیاز جایگاه‌های عرضه بنزین شهرستان ورامین، به زودی این مشکل رفع می شود.

قیام سراسری مردم ایران
قطعی اینترنت صدای مقامات رژیم را هم درآورده است
 علی کلاهی عضو اتاق بازرگانی تهران رژیم گفت:‌ «صادرات دچار مشکل شدیم و الان خبر نداریم که محموله‌های ما کجاست؟ وضعیت کشتی‌ها چگونه است؟ اگر امروز و فردا اینترنت وصل شود شاید بتوان تا حدودی خسارتی که به وجه بین المللی وارد شده را جبران کرد اما اگر این وضعیت طولانی شود به طور حتم دیر خواهد شد.»

قیام ایران - به آتش کشیدن خودروی نیروی انتظامی سرکوبگر - ۲۵آبان۹۸
قیام ایران - به آتش کشیدن خودروی نیروی انتظامی سرکوبگر - ۲۵آبان۹۸
 آخرین اخبار از شب گذشته:
تا آخرین ساعات پنجمین روز قیام، تظاهرات و درگیری در تهران و بسیاری از شهرهای ایران جریان دارد.
جوانان در تهران خیابان افسریه و پیروزی را بستند و با مأموران درگیر شدند.
در دورود جوانان به فرمانداری رژیم حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند.
در خرم‌آباد مردم به‌ مراکز حکومتی از جمله بانکها حمله و آنها را تخریب کردند.
در تهران، درگیری بین مردم و نیروی سرکوبگر انتظامی و مزدوران لباس‌شخصیها در بازار دوم نازی آباد و چهارراه کوکاکولا (پیروزی) در جریان است.
در پاکدشت تهران، مردم در خیابان‌ها هستند و رژیم گله‌های مزدوران سرکوبگر را به محل اعزام کرده است. شهر حالت جنگی به خود گرفته است
در تهران در نارمک، درگیریهای گسترده‌یی در جریان است و نیروهای سرکوبگر برای متفرق کردن مردم مبادرت به شلیک هوایی کرده‌اند.
در اصفهان درگیریهای شدیدی بین جوانان و مزدوران انتظامی درگرفت. جوانان با تاکتیک جنگ و گریز با گله‌های پاسداران مقابله می‌کردند.
در خرمشهر سه خودروی انتظامی توسط جوانان به آتش کشیده شد.
در برخی مناطق شیراز، پاسداران به خانه‌های مردم مراجعه کرده و فرزندان آنها، حتی کودکان ۱۲ساله، را با خود می‌بردند.
در شیراز و شهرهای تابعه، از جمله شهرک صدرا، بانکها به آتش کشیده شد و تمامی دوربینهای مداربسته امنیتی از بین رفت و یا از کار افتاد.
در شیراز درگیریهای شدیدی تا پاسی از شب گذشته در خیابان عفیف آباد، جاده کمربندی قران، جاده بوشهر، چهارراه زند و فلکه نمازی در جریان بود. مردم مواد غذایی بین جوانانی که در صحنه حضور دارند توزیع می‌کردند.
در مرکز اصفهان نیز یک فروشگاه زنجیره‌یی سپاه به آتش کشیده شد.
در اصفهان حوالی پل قدیر، چهارباغ، خواجو و سه راه سیمین جوانان با مأموران جنایتکار نیروی انتظامی درگیر شدند.
در اصفهان قیام‌کنندگان دست به‌تظاهرات شبانه زدند و با مأموران سرکوبگر درگیر شدند.
در اسلامشهر جوانان قیام‌آفرین چندین بانک را به‌آتش کشیدند.
جوانان در اسلامشهر یک پاسدار و یک بسیجی را به‌هلاکت رساندند.
مرکز مطالعات حقوق‌بشر امان با رتبهٔ مشورتی در سازمان ملل؛ از تظاهرات سراسری مردم ایران حمایت کرد.
عفو بین‌الملل: مقام‌های رژیم ایران باید به‌ سرکوب مرگبار سریعاً خاتمه دهند.