۱۳۹۷ دی ۲۴, دوشنبه

مصاحبه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با تلویزیون العربیه ۲۲ دیماه ۹۷


پرزیدنت ترامپ مقابله با رژیم ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان را به عنوان یکی از بالاترین اولویت‌های خود تعیین کرده است و ما برای انجام آن مصمم هستیم...برگزاری اجلاس ورشو به جهان نشان خواهد داد که عزمی گسترده برای به زیر کشیدن رژیم‌های تروریستی در منطقه وجود دارد...جلسه وزرا در ورشو یک ائتلاف گسترده باهدف ثبات در خاورمیانه خواهد بود ما در مورد مقابله با تروریسم مذاکره خواهیم کرد و روی رژیم ایران متمرکز خواهیم بود


پمپئو:‌ …، ثبات خاورمیانه و نابود کردن داعش و از بین بردن کامل خلافت آن ماموریت بسیار مهمی برای آمریکاست و مقابله با رژیم ایران. تهدید از جانب بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان، یعنی جمهوری اسلامی ایران، چیزی است که پرزیدنت ترامپ به‌عنوان یکی از بالاترین اولویت‌های خود تعیین کرده است و ما برای انجام آن مصمم هستیم.
ما این کار را با شرکایمان در سراسر خاورمیانه انجام می‌دهیم و این مأموریتی برای جهان است، این به‌طور بی‌سابقه‌ای مهم است و ما برای انجام آن مصمم هستیم.
من می‌خواهم مطمئن شوم که این کشورها فرصتی داشته باشند که آن را تغییر بدهند، من بارها در زندگی‌ام اینجا بوده‌ام اکنون یک‌بار دیگر آمده‌ام .
ما به آن‌ها اطمینان دادیم که آمریکا نسبت به این متعهد است و اینجا هستم که در مورد نحوه انجام آن گفتگو کنیم.
جلسه وزرا در ورشو بسیار گسترده خواهد بود. بسیاری کشورها از آسیا، آفریقا، کشورهای نیمکره غربی از جنوب آمریکا و یک ائتلاف گسترده باهدف ثبات در خاورمیانه خواهد بود. ما در مورد این‌که چگونه با تروریسم مقابله کنیم مذاکره خواهیم کرد و ما روی رژیم ایران متمرکز خواهیم بود و در مورد سیستم‌های مالی بحث خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم تضمین کنیم سیستم‌های مالی از تروریسم حمایت نکنند.
این مذاکرات توسط گروه‌های گسترده انجام خواهد شد و ما انتظار داریم ده‌ها کشور حضور پیدا کنند و این اولین بار است که وزارت خارجه چنین جلسه‌ای برگزار می‌کند. ما فکر می‌کنیم این به تمام جهان نشان خواهد داد که عزمی گسترده برای بهبود شرایط زندگی در اینجا و به زیر کشیدن رژیم‌های تروریستی در اینجا در منطقه وجود دارد.