۱۳۹۷ دی ۱۴, جمعه

گفتگوی رئیس‌جمهور آمریکا با رسانه‌های خبری درباره رژیم آخوندی و خروج از سوریه


دونالد ترامپ: خبرهای بسیار بدی برای رژیم ایران درراه است، کارهای مالی که ما کرده‌ایم، این رژیم را گرفتار کرده است. به نسبت ۱۹ ماه پیش، وضعیت بسیار متفاوتی دارد...اکنون برای رژیم ایران موضوع بقا مطرح است، هر هفته در شهرهای مختلف ایران شورش برپاست که میزان آن خیلی بیشتر از قبل است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۲دی ۹۷(دوم ژانویه ۲۰۱۹) پیش از شروع جلسه کابینه، در گفتگوی کوتاهی با رسانه‌های خبری، به تشدید تحریم‌ها علیه دیکتاتوری آخوندی، مداخلات منطقه‌ای رژیم در خاورمیانه، خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه و پیامدهای خروج آمریکا از توافق اتمی پرداخت و ازجمله گفت: با هواپیما از پنج کشور مختلف پول نقد آوردند. علت این‌که از پنج کشور بول نقد برای رژیم ایران بردند، این بود که در داخل آمریکا این میزان موجودی پول نقد وجود نداشت. اما ما توافق اتمی بد با رژیم ایران را از بین بردیم. اگر این کار را نمی‌کردیم تا هشت سال دیگر این رژیم می‌توانست به‌طور قانونی بمب اتمی بسازد.
رئیس‌جمهور آمریکا افزود: اکنون این رژیم، در وضعیت سابق نیست، برای رژیم ایران موضوع بقا مطرح است و در وضعیتی قرارگرفته که نیروهایش را از سوریه و یمن خارج کند. قصد رژیم ایران این بود که بر خاورمیانه مسلط شود و از طریق توافق اتمی به سلاح اتمی دست یابد. اما اکنون وضعیتش متفاوت است. ما شاهدیم که هر هفته در شهرهای مختلف ایران شورش برپاست. ابعاد این شورش در هر شهری بیشتر و بزرگتر از قبل است.

دونالد ترامپ تأکید کرد: خبرهای بسیار بدی برای رژیم ایران درراه است. اقداماتی که ما درزمینهٔ مالی انجام داده‌ایم، این رژیم را حسابی گرفتار کرده است. رژیم ایران به نسبت ۱۹ ماه پیش، وضعیت بسیار متفاوتی دارد.
رئیس‌جمهور امریکا در مورد خروج نیروهای آمریکا از سوریه نیز گفت: ما به شکل هوشمندانه‌ای از سوریه خارج خواهیم شد. من هرگز نگفته‌ام که همین فردا خارج می‌شویم.

ترامپ درباره فروش نفت توسط کردهای شمال سوریه به رژیم آخوندی گفت: «من از این واقعیت که آن‌ها مقداری کمی نفت به رژیم ایران می‌فروشند، خوشم نمی‌آید. ما از آن‌ها خواستیم که به این رژیم (نفت) نفروشند... اصلاً از این جریان خوشحال نیستم».
رئیس‌جمهور آمریکا افزود: بااین‌حال ما قصد حفاظت از کردها را داریم. ولی نمی‌خواهم برای همیشه در سوریه بمانم.