۱۳۹۷ دی ۱۳, پنجشنبه

۴۰سال قیام برای آزادی (۵) -قسمت دوم

باز هم اعتراف حکومتی به حقانیت قیام 

در این مورد جا دارد که باز هم از مقامات رژیم و مهره‌هایشان بشنویم که با همان فرهنگ مبتذ‌لشان در این مورد نمونه‌هایی را بازگو می‌کنند که حاوی نکات روشنگری است.
علم الهدی روز ۸دی ۹۶ گفت:

«یک عده اراذل اوباش جمع بشن، اینها بگن سوریه رو ول کن، مشکل ما رو تمام کن، حاضرید این شعار رو بدهند، آنها هم به‌خاطر مطالبه است، به‌خاطر گرانی است، این درسته، این درسته که یک منافقینی که رهبرشون یک زن بیاد تشکر می‌کنم از شما... یک زن رهبر منافقینه بگه من تشکر می‌کنم... یک گروه تروریست آدمکشی که ۱۷هزار انسان رو به خاک و خون کشانده... طبیعی است که عربده‌کشی یک مشت خائنی که وسط یک عده مطالبه‌گر برحق آمدند وضعیت مطالبات اونها رو ابزار کنند او رو به‌عنوان صدای ملت در مشهد و نیشابور و کاشمر و بیرجند نمایش می‌دهند».
 وقتی تهدید به اعدام هم مسأله‌ای حل نمی‌کند! 
عموم هم‌میهنان به‌خاطر دارند که به‌دنبال قیام مردم در مشهد، رژیم بلافاصله مزدورانش را به صحنه آورد و بر ضد مجاهدین و رجوی شروع کرد به شعاردادن و تلاش کرد با شعار «اعدام باید گردد!» مردم را بترساند. شدت وحشت آخوندها از قیام به حدی بود که در مشهد سراسیمه مزدوران خود را با همان کمیت اندک همیشگی به صحنه آوردند و شعار دادند: «جنبش سبز اموی، پیرو راه رجوی!» و «منافق فتنه‌گر، اعدام باید گردد!» علم‌الهدی تصور می‌کرد که با این تهدیدها می‌تواند مردم را مرعوب کرده و قیام‌کنندگان را سرجای خودشان بنشاند امری که البته اکنون دیگر روشن شده آرزویی محال است.
 نمایش تسلط به صحنه، در منتهای دست‌پاچگی! 
روز ۲۸دی ۱۳۹۶ پاسدار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز به صحنه آمد و تلاش کرد با بیان پشت‌پرده‌هایی از یافته‌های خودش، نشان دهد که حکومت آخوندی به صحنه مسلط است وی گفت:
«نخستین مجموعه دعوت‌کننده از افراد به تجمعات اعتراضی، کانال تلگرامی مالباختگان مشهد بود، در حالی که ادمین این کانال در ترکیه حضور دارد و منافقین مدیریت آن را برعهده داشتند».
روز ۲۹دی ۹۶ علم‌الهدی به تلویزیون موسوم به آستان قدس گفت: «با این شبکه اجتماعی، جریانهای تروریستی دارند از جوانهای این مملکت عضوگیری می‌کنند، مغزها رو شستشو می‌دهند بچه‌های این مردم رو، رو در روی این مردم و مقدسات این مردم قرار می‌دهند... جوانها و نوجوانهای ۱۶ساله و ۱۷ساله، از اینها پیاده‌نظام برای خودش میسازند و اونها رو به عرصه اغتشاش و آشوب و ویرانی می‌کشانند».
 جاسوس‌خانه ۲۰میلیونی، آرزویی که خمینی با خود به گور برد!
همان روز(۲۹دی ۹۶) احمد خاتمی هم در تلویزیون شبکه ۱ رژیم، ضمن دعوت همگان به جاسوسی گفت: «این‌بار قصه، قصه اصلاح‌طلب نیست قصه، قصه اصول‌گرا نیست قصه، قصه اصل نظامه... اگر برادر هم منافق بود باید به‌دستگاه‌های امنیتی خبر بدهید». ظاهراً خاتمی هنگام بیان این قبیل رهنمودهای جاهلانه هنوز حد بی‌سابقه بودن قیام را در نیافته بود.
یک روز بعد عزیز غضنفری مسئول اداره تحلیل و هدایت سیاسی سپاه گفت: «حوادث اخیری که در کشور به وجود آمد از جهت پراکندگی و ویژگی‌های موجود در آن، در طول تاریخ انقلاب بی‌سابقه بوده است».
 نظام چند درصدی، در برابر قیام اکثریت مطلق مردم
همان روزها صادق زیباکلام با ارفاق به نظام محبوبشان گفت: «الآن ۷۰% مردم ناراضی هستند از نظام جمهوری اسلامی... رفراندمی اگر در ایران صورت بگیره... کسر قابل توجهی از مردم نه خواهند گفت». زیباکلام که یک بار گفته بود اگر حکومت آخوندی بخواهد سرنگون شود اسلحه به دست می‌گیرد و برای حفظ آن می‌جنگد؛ به عمد رقم ۷۰درصد را طرح می‌کند تا شدت نارضایتی مردم و گستردگی نفرت همگانی از این رژیم را لاپوشانی کند. در حالی که مهره‌های رژیم از جمله قالیباف در جریان مناظره‌های نمایش انتخاباتی رژیم پایگاه رژیم را ۴درصد دانسته بودند و به مخالفت ۹۶درصد از مردم ایران با رژیم اذعان کرده بود.
 مردم و مقاومت 
مردم هم در این میانه بیکار ننشسته و با حضور مستمر خود در خیابانها،‌ آمارهای حکومتی را با شعارهای خود امضا می‌کنند!
به هر حال حرکات اعتراضی مقطعی و کمی، بالاخره به نقطه تغییر کیفی رسیده و چرخ‌های قیامی بزرگ به حرکت در آمد.
شورای ملی مقاومت نیز بلافاصله اخبار قیام را منتشر کرد. رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت نیز با درود به مردم ایران، به‌ویژه زنان و جوانان، خواهان گسترش قیام در دیگر شهرهای کشور شد.
قیام ایران به خبر اول تمامی خبرگزاریهای جهان تبدیل شد.
مسعود رجوی رهبر مقاومت در پیامی، اوج‌گیری مجدد قیامهای مردم را نشانه حقانیت خطوط سیاسی و شعارهای مقاومت ایران در تمامی سال‌های اخیر اعلام کرد که مستقل از تمامی باندهای درونی حاکمیت، راه براندازی کل نظام را می‌پیماید.