۱۳۹۷ دی ۱۶, یکشنبه

یک مقام وزارت خارجه امریکا: رژیم ایران یک تهدید است، «ما جایی نمی‌رویم»


یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره سفر مایک پمپئو به خاورمیانه به آسوشیتدپرس گفت: هدف وی مقابله با «ادعاهای غلطی» است که آمریکا خاورمیانه را رها کرده است. این سفر برای تاکید بر این واقعیت است که رژیم ایران همچنان یک تهدید است. این مقام گفت: «ما جایی نمی‌رویم»‌…

.گارت مارکوییز Garrett Marquis سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفت: «جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روی سوریه متمرکز خواهد بود و این که آمریکا درکنار کسانی می‌ایستد که همراه ما علیه داعش جنگیده و با رفتارهای شرورانه رژیم ایران در این منطقه مقابله کرده‌اند»

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جیمز جفری، به سمت نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش منصوب شده است. وی هم اکنون نماینده آمریکا در امور سوریه است که با حفظ این سمت، عهده‌دار نمایندگی کشورش در ائتلاف بین المللی خواهد شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر تأکید کرد که رژیم ایران یک تهدید واقعی برای جهان و آمریکاست.

پمپئو که با فاکس نیوز مصاحبه می‌کرد گفت: دولت اوباما تصمیم گرفته بود که با اصلیترین کشور حامی تروریسم درجهان یعنی رژیم ایران در خاورمیانه شریک باشد، اما ما این را کاملا زیر و رو کردیم. ما میدانیم که رژیم ایران یک تهدید واقعی برای جهان و آمریکا است و به همین دلیل روابط با کشورهای منطقه را توسعه دادیم و حالا آنها گردهم آمده و یک ائتلاف تشکیل داده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما هر چه در توان داریم انجام میدهیم تا ائتلاف علیه رژیم ایران را متحد نگهداریم.