۱۳۹۷ دی ۱۵, شنبه

خبرگزاری رسمی رژیم : نقل و انتقال نیروهای آمریکایی بین سوریه و عراق



خبرگزاری رسمی رژیم روز جمعه در گزارشی راجع به تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه، نگرانی و التهاب حکومت آخوندی از حرکت نیروهای آمریکایی به سمت عراق را برملا کرد .

خبرگزاری رسمی رژیم نوشت: خبری به نقل از یک منبع در شورای مردمی شهر دیرالزور حاکی است که حدود 100 کامیون بزرگ با پلاک عراق، حامل خودروهای هامر، هاموی، زرهی و سایر تجهیزات نظامی و لجستیکی مناطق اطراف ریف دیر الزور را به سمت استان حسکه ترک کردند و به سوی کردستان عراق حرکت کردند.
خبرگزاری حکومتی ایرنا افزود: 'دونالد ترامپ' رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته پیش از خروج نیروهای کشورش از خاک سوریه خبر داد. وی در سفر چهارشنبه هفته گذشته به عراق گفته بود که از عراق خارج نمی‌شویم و ممکن است ازاینجا برای عملیات در سوریه استفاده کنیم.
مقامات بغداد به‌طور صریح احتمال انتقال نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه به خاک عراق و مشخصاً اقلیم کردستان عراق را نفی یا تائید نکرده‌اند.
خبرگزاری رسمی رژیم با سوزوگداز اضافه کرد: احزاب و شخصیت‌های سیاسی عراق صریحاً خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در عراق شده و بسیاری از نمایندگان پارلمان نیز تأکید کرده‌اند که پارلمان بزودی به این مساله ورود خواهد کرد.