۱۴۰۲ مرداد ۱۲, پنجشنبه

هشدار ۹تن از نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به دخالت رژیم ایران در مراکز مذهبی آمریکا

                                  کنگره آمریکا

 ۹تن از نمایندگان کنگره آمریکا  چهارشنبه ۱۱ مرداد در نامه‌ای به دادستان کل و مدیر اطلاعات ملی آمریکا در رابطه با دخالت رژیم ایران در مراکز مذهبی آمریکا هشدار دادند.

در قسمتی از این نامه آمده است: ما در رابطه با موضوع مبرم نفوذ خارجی در نهادهای مذهبی آمریکا از سوی رژیم ایران، یک حکومت مذهبی و حامی تروریسم، برای شما می‌نویسیم. در چهار مورد جداگانه، گزارشهای اخیر نفوذ رژیم ایران در مساجد و مؤسسات مذهبی شیعیان در آمریکا را نشان می‌دهد. این غیرقابل قبول است

اخیراً، در ماه مه، مسجدی در فاصله چند مایلی واشنگتن دی. سی در پوتوماک مریلند، مرکز آموزش اسلامی (IEC) مشخص شد که بخشی از شبکه‌یی از مساجد تحت کنترل بنیاد علوی است. این بنیاد بزرگی است که سال‌ها به‌دلیل ادعاهایی که از طرف رژیم ایران، حامی تروریسم، فعالیت می‌کند، مورد اقامه دعوا بوده است.

این نمایندگان حداکثر تا جمعه ۲۰مرداد خواستار پاسخ به این موضوع شدند از جمله این‌که وزارت دادگستری و جامعه اطلاعاتی چگونه با تهدید نفوذ خارجی توسط رژیم ایران از طریق مؤسسات مذهبی و یا فرهنگی در آمریکا برخورد می‌کنند؟ آیا وزارت و جامعه اطلاعاتی ماهیت و گستردگی کامل رژیم ایران در ایالات متحده را درک می‌کنند؟

حداقل، دولت آمریکا نیاز به تصویر واضح تری از دخالت رژیم ایران بر این سازمانهای آمریکایی دارد